حضور گهرزمین در نخستین رویداد‌ ملی صنعت دانش‌بنیان


برگزاری نخستین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان با حضور مدیرعامل گهرزمین

نخستین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان صبح امروز با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت، علوم، تحقیقات و فناوری و امور اقتصادودارایی و ۵۰۰ شرکت معدنی‌وصنعتی از جمله شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین در سالن قلم کتابخانه ملی برگزار شد.

به گزارش کرمان‌نو، در ابتدای این مراسم، فولادگر معاون وزیر صمت، سیاست‌گذاری یکپارچه و انسجام بین‌بخشی، توانمندی مدیریتی، سرمایه‌گذاری، تمرکز بر شرکت‌های رشدیافته دانش‌بنیان، دیپلماسی اقتصادی و روابط بین‌الملل و مهاجرت نخبگان را بررسی کرد.

او نهادسازی، آسیب‌شناسی توسعه این بخش، راه‌اندازی دبیرخانه دائمی و تدوین بسته پیشرانه را مورد تأکید قرار داد.

سیدمحسن دهنوی عضو هیئت‌رئیسه مجلس‌شورای‌اسلامی در نخستین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان نیز در این مراسم گفت: تبدیل اقتصاد به اقتصاد دانش‌بنیان؛ نیازمند حضور جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شبکه بانکی در این مسیر است.

گفتنی است در این رویداد که با حضور محمد محیاپور مدیرعامل شرکت معدنی‌وصنعتی گهرزمین برگزار شد، تفاهم‌نامه‌ای با عنوان «تولید نخستین نمونه دام‌تراک ۱۵۰ تنی الکتریکال» میان روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی ریاست‌جمهوری، عباس علی‌آبادی وزیر صمت و «محمد محیاپور» مدیرعامل شرکت گهرزمین به امضای طرفین رسید.

شایان‌ذکر است در این نشست، محمدرضا موثقی‌نیا معاون وزیر صمت و رئیس هیات‌عامل ایمیدرو و مدیران شرکت‌های گل‌گهر، چادرملو، ملی‌صنایع‌مس، فولاد خوزستان و فولادمبارکه نیز حضور داشتند.

در نخستین رویداد صنعت دانش‌بنیان که با مشارکت ایمیدرو برگزار شد؛ مواردی در خصوص نیازهای فناورانه حوزه معدن و صنایع‌معدنی برای شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شد.

همچنین از بسته تشویقی برای شرکت‌های دانش‌بنیان در این رویداد رونمایی شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109384
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.