استاندار کرمان:


تورهای گردشگری برای ماندگاری پرواز کرمان – دبی پای‌کار باشند

استاندار کرمان با بیان اینکه تورهای گردشگری باید پای‌کار باشند و حتی با آژانس‌های تهران هماهنگ شود تا برای مسافران کرمانی مبدأ تور را از کرمان قرار دهند، خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای کادر فرودگاه پیگیری شود، همچنین برای نوسازی ناوگان مسافربری فرودگاه تلاش می‌کنیم با کمک شرکت‌ها تسهیلاتی را فراهم کنیم. وی بیان کرد: میراث‌فرهنگی نیز کمک کند تا معرفی استان به مسافران و گردشگران بهتر انجام شود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، سید مهدی طبیب‌زاده، در نشست با استاندار کرمان به‌منظور بررسی راهکارهای موجود در راستای پایداری پرواز فلای دبی با اشاره به اینکه با این پرواز ارتباط کرمان با ۱۵۰ فرودگاه و ۱۱۰ کشور برقرار شده است، اظهار کرد: کرمان به همت برنامه‌ریزان گردشگری و اجرای پروژه‌های تأثیرگذار به مقصد گردشگری ملی و بین‌المللی تبدیل می‌شود؛ مقصد گردشگری نیاز به ابزار دارد و پرواز بین‌المللی فلای دبی یکی از این ابزارهاست. او ادامه داد: با این پرواز نام کرمان در لیست پروازهای بسیاری از کشورها قرار گرفته که افتخارآمیز است.

 رئیس اتاق کرمان با بیان اینکه تقاضا داریم خدمات استاندارد، باکیفیت، منظم، سریع و مطلوب در ترمینال پروازهای خارجی ارائه شود تا بتوانیم ادعا کنیم دارای سطحی از استانداردهای لازم صنعت جذب توریست هستیم، تصریح کرد: این پرواز بسیار مهم و مؤثر است و همه باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا این پرواز پایدار شود.

او انجام فعالیت‌های تجاری، توسعه‌ای و گردشگری را در ماندگاری پرواز فلای دبی مؤثر دانست و گفت: نواقصی وجود دارد که باید اصلاح، خدمات بهتری به مسافران ارائه شود و اتاق کرمان آماده است دوره‌های آموزشی را دراین‌ارتباط برگزار کند و همچنین آمادگی داریم تعدادی از مدیران و پرسنل را برای آشنایی بیشتر با ارائه خدمات به مسافران خارجی به دبی بفرستیم تا از نزدیک با روند کار آشنا شوند. طبیب‌زاده، در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از روند برقراری این پرواز و تلاش ۱۰ساله دراین‌ارتباط اشاره کرد و افزود: این مسئله به‌صورت یک نقص جدی در همایش کرمان آیدکس مطرح شد و نقطه عطف این پیگیری‌ها حضور استاندار کرمان در اتاق ایران بود.

 پرواز فلای دبی یکی از پایه‌های رونق گردشگری کرمان است

 در ادامه این نشست استاندار کرمان بر تلاش همه مدیران استان برای رفع نواقص موجود و حفظ پرواز فلای دبی در کرمان تأکید کرد و گفت: این پرواز بسیار مهم است و نباید رها شود؛ زیرا یک پرواز بین‌المللی است و کرمان را به فرودگاه‌های دنیا وصل می‌کند. محمدمهدی فداکار، انجام این پرواز را به لحاظ اقتصادی و زمانی به‌صرفه دانست و افزود: یکی از پایه‌های رونق گردشگری کرمان انجام پروازهای خارجی است. او اشتغال‌زایی را یکی از دستاوردهای این پرواز دانست و بیان کرد: همه باید فراتر از وظایف خود کمک کنیم و مراقب باشیم تا این پرواز ماندگار بماند.

 فداکار، افزود: این پرواز علاوه بر مزیت‌های اقتصادی و گردشگری یک وجهه خوبی را برای کرمان ایجاد می‌کند؛ بنابراین تبلیغات آن باید تداوم داشته باشند تا مردم بیشتر آشنا شوند. استاندار کرمان با بیان اینکه تورهای گردشگری باید پای‌کار باشند و حتی با آژانس‌های تهران هماهنگ شود تا برای مسافران کرمانی مبدأ تور را از کرمان قرار دهند، خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای کادر فرودگاه پیگیری شود، همچنین برای نوسازی ناوگان مسافربری فرودگاه تلاش می‌کنیم با کمک شرکت‌ها تسهیلاتی را فراهم کنیم. وی بیان کرد: میراث‌فرهنگی نیز کمک کند تا معرفی استان به مسافران و گردشگران بهتر انجام شود.

 ضرورت اصلاح زیرساخت‌های استان برای پروازهای خارجی

 نایب‌رئیس اتاق کرمان نیز در این نشست بر تلاش همگانی برای حفظ پرواز فلای دبی تأکید کرد و گفت: زیرساخت‌های استان برای انجام این پرواز ضعیف است که باید اصلاح شود و همه کسانی که قلبشان برای کرمان می‌تپد باید برای حفظ پرواز پای‌کار باشند. محمدرضا بهرامی افزود: گردشگری به‌ویژه گردشگری سلامت و تجارت از موارد مهمی است که می‌توان از طریق این پرواز پیگیری کرد.

پرواز فلای دبی جنبه ترانزیتی دارد

 علی نقوی، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و امور زیر بنایی اتاق کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه این پرواز صرفاً به دبی نیست؛ بلکه جنبه ترانزیتی دارد و کرمان را به کشورهای دیگر وصل می‌کند، اظهار کرد: نواقص موجود باید حل شود که نحوه پذیرش مسافران از موارد نیازمند اصلاح است و همچنین فرهنگ‌سازی برای برخورد ابتدایی با مسافران ضروری است و باید ایجاد شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=122884
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.