مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان؛


جریمه در انتظار کارفرمایانی که اتباع خارجی غیر مجاز استخدام کردند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان با هشدار جریمه به کارفرمایانی که اتباع خارجی غیرمجاز دارند، گفت: حضور اتباع غیرمجاز مخل امنیت کشور است که کارفرمایان در این زمینه توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش کرمان، صبح امروز ۱۸ شهریور نشست خبری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مناسبت هفته تعاون برگزار شد.

مصباح مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان در این نشست با تأکید بر اینکه نباید افغانی هراسی ایجاد کرد، افزود: ما با وجود اتباع مجاز مشکلی نداریم؛ اما اتباع غیرمجاز باید کشور را ترک کنند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان با اشاره به ایجاد فرصت شغلی تعاون‌ها گفت: ۷۲۱۲۶ فرصت شغلی در حوزه تعاون در استان ایجاد کردیم.

 مصباح افزود: در استان کرمان حدود ۱۰۰۰۰ تعاون داریم که حدود ۵۶۰۰ آن فعال است و ۲۵ تعاونی در استان کرمان مشکل پیچیده دارند که باید آن را حل کنیم.

 او افزود: ۸۰ درصد حمل‌ونقل جاده‌ای بین‌شهری کشور را تعاونی‌ها انجام می‌دهند همچنین در شهر کرمان ۴ بیمارستان خصوصی (ساسان که در حال ساخت است، نیمه شعبان، مهرگان و چهارده‌معصوم) شرکت‌تعاونی است.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان گفت: تعداد ۲۴ تعاونی از اول سال تشکیل دادیم همچنین در سه سال گذشته معادل ۹ سال تسهیلات پرداخت کردیم.

مصباح همچنین به موضوع اعتصاب در شرکت بارز کرمان اشاره کرد و گفت: مشکلات شرکت بارز خاص است. کف حقوق در بارز ۲۲ میلیون و سقف آن ۵۰ میلیون تومان است. میانگین حقوقی زغال‌سنگ جزو ۵ شرکت اول استان است، اعتصابشان برای این بود که باید بیست و پنجم ماه حقوق می‌گرفتند، بیست و هشتم ماه گرفتند.

او افزود: حوزه تعاون یک بخش مهم در حوزه اقتصادی است. در جامعه اکنون ما پول‌های خرد سمت مسکن، سکه، ارز و… می‌رود که حوزه تعاون برای ساماندهی این پول‌های خرد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به جهش تولید با مشارکت مردم افزود: بهترین متد و روش برای اینکه بتوانیم اقتصاد را با مشارکت مردم جهش دهیم تعاون است.

رئیس اتاق کرمان: سهم تعاون‌ها از اقتصاد زیر ۱۰ درصد است

مبشری رئیس اتاق کرمان با بیان اینکه سهم تعاونی‌ها در اقتصاد باید ۲۵ درصد باشد، گفت: متأسفانه اکنون سهم تعاون‌ها اندک و آمارها متفاوت است و زیر ۱۰ درصدی است.

رئیس اتاق تعاون کرمان در این نشست گفت: تعاون بخشی از بخش‌های کشور است که نتوانسته جایگاه خودش را پیدا کند که دلایل متعددی دارد.

مبشری افزود: اتاق تعاون یکی از اتاق‌های سه‌گانه کشور (اتاق بازرگانی، اتاق اسناد، اتاق تعاون) است همچنین بهترین راه به جریان انداختن سرمایه‌های خرد تعاون‌ها هستند.

او اضافه کرد: استان کرمان نیز استان تعاون‌خیزی است و بزرگ‌ترین تعاون کشوری را در استان داریم.

رئیس اتاق تعاون کرمان در پایان افزود: تشکیلات اتاق تعاون یک تشکیلات خصوصی است که بر اساس انتخابات اتحادیه‌ها انجام می‌شود. مدت‌زمان فعالیت تشکیلات نیز سه‌ساله است.

رئیس بانک توسعه تعاون استان کرمان در این نشست گفت: بانک توسعه تعاون یکی از بانک‌های تخصصی و توسعه و جز هفت بانک دولتی کشور است.

او افزود: مطابق اساسنامه‌ای که دولت برای بانک تصویب و ابلاغ کرده؛ ۷۰ درصد برنامه‌های عملیاتی بانک توسعه تعاون در حوزه پرداخت تسهیلات ویژه اتحادیه‌ها، شرکت‌های تعاونی و اعضای تعاونی صورت بگیرد و ۳۰ درصد سایر خدمات حوزه تسهیلات برای سایر اقشار اختصاص یابد.

حکمتی گفت: مطابق آمار، سال ۱۴۰۲ و ۶ماهه نخست سال جاری ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات در استان کرمان توسط بانک توسعه تعاون پرداخت شد که سهم بخش تعاون از این مقدار ۱۲ هزار میلیارد ریال بود همچنین در سه سال گذشته معادل ۹ سال تسهیلات پرداخت کردیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=121646
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.