دادستان کرمان:


دادگستری به ترک فعل مدیران در ساماندهی بازار مرغ ورود می‌کند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: با توجه به مشکلات مردم در زمینه تامین مایحتاج عمومی، دستگاه قضایی با هرگونه اهمال یا ترک فعل مدیران در خصوص سازماندهی بازار مرغ ورود می‌کند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، مهدی بخشی در نشست بررسی مشکلات مرغداران، به مشکلات تولیدکنندگان مرغ رسیدگی و بیان کرد: حمایت از تولیدکننده، حمایت از مصرف‌کننده نیز محسوب می‌شود و لازم است با نظارت بر فرایند میانی این دو، بررسی شود که چه اقداماتی سبب زیان تولید کننده و مصرف‌کننده خواهد شد.

او ضمن بررسی راهکارهای مقابله با تخلف و جرایم به منظور کنترل بازار و مقابله با کمبود مرغ در استان گفت: تاکنون موضوعی نبوده که برای حل آن مشکل از استاندار کرمان کمک بخواهیم و به بهترین نحو ممکن به نتیجه نرسد،در این زمینه نیز با همکاری مشترک دستگاه قضا و دولت، مشکلات مرغداران را رفع خواهیم کرد.

قیمت‌گذاری دستوری مرغداران را متضرر می‌کند

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان کرمان نیز در این نشست گفت: می‌خواهند قیمت مرغ را دستوری پایین نگه دارند که با ادامه این روند، شاهد زیان سنگین مرغداران خواهیم بود؛ از جهاد کشاورزی و سایر نهادهای متولی انتظار داریم مشکلات تولیدکنندگان مرغ را بیشتر مد نظر قرار دهند.

محمد امین‌زاده افزود: برای ساماندهی بازار مرغ استان از سامانه‌ای برای نظارت بر توزیع عادلانه استفاده می‌شود که تمامی مراحل از عرضه مرغ زنده به کشتارگاه توسط مرغدار تا پایان مرحله توزیع بین مغازه‌داران را شامل می‌شود و به ازای هرکیلو مرغ زنده، مبلغی از مصرف کننده اخذ می‌شود.

او تصریح کرد: این درحالی است که تا اجرای کامل طرح در سامانه نباید وجهی دریافت شود و مبلغ تعیین شده بر اساس جوجه‌ریزی اول با وزن ٢.۴ کیلوگرم با وجود تلفات یا وزن کمتر از مرغدار اخذ می‌شود که در ماه مبلغ قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=112117
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.