نماینده مجلس:


سهم ۱۵ درصدی کرمان از ۲۰ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی معادن پرداخت نشد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲۰ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی از استان کرمان به خزانه وصول شده است انتقاد کرد: اما سهم ۱۵ درصدی که باید به استان برمی‌گشته، برنگشته است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی روز پنجشنبه در جریان سفر استانی دولت به کرمان و در نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: صادرات، نحوه برگشت ارز ناشی از صادرات و مالیات‌ها از چالش‌های اصلی در استان کرمان است.

به گفته وی در سال‌های قبل با چالش‌ها و مشکلاتی مواجه بوده‌ایم که در دولت جدید باید این مشکلات برطرف شود تا فعالان اقتصادی با دست بازتر به فعالیت خود ادامه دهند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: تصمیم گیری به نحوی غیرکارشناسی‌ است که مشکلات زیادی برای فعالان اقتصادی به وجود می‌آورد و باید اصلاح شود.
وی خاطرنشان کرد: استان کرمان در آغاز جهش‌های بزرگ اقتصادی‌ قرار دارد و کارهای بزرگی نیز در این خطه انجام شده است به طوری که تنها در شهر کرمان ۵۰ هزار میلیارد تومان طرح جدید سرمایه‌گذاری داریم.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همیاری بین دولت و مجلس ایجاد شده است و برای کمک به رفع مشکلات فعالان بخش خصوصی آمادگی داریم.
به گزارش ایرنا رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز گفت: این استان با وجود برخورداری از ظرفیت های قوی معدنی و کشاورزی در شاخص های توسعه پایدار وضعیت مطلوبی ندارد؛ منابع حاصل از استخراج معدنی از استان خارج می شود و در حد قابل ملاحظه صرف توسعه استان نمی شود.

به گزارش ایرنا برخی فعالان اقتصادی در این نشست خطاب به وزیر اقتصاد مشکلات خود را بیان کردند.

استان کرمان از امروز تا فردا میزان سفر استانی هیات دولت است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95178
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.