در شورای معادن مصوب شد؛


طی ۱۰ روز تفاهم‌نامه ملی مس برای پرداخت تسهیلات به smeها اجرایی شود

در شورای معادن این هفته مصوب شد ظرف ۱۰ روز تفاهم‌نامه ملی مس، استانداری و بانک تجاری جهت پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط از محل اعتبارات مس اجرایی شود. مبلغی که ملی مس در فاز اول تقبل کرده است ۲۵۰ میلیارد تومان است.

به گزارش کرمان‌نو، تفاهم‌نامه پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط از محل اعتبارات ملی مس به زمان مدیرعاملی رستمی بر غنای برمی‌گردد. این‌طور که حسن‌زاده، معاون اقتصادی استاندار در این جلسه توضیح می‌دهد، بعد از رفتن رستمی از ملی مس این تفاهم‌نامه عملاً متوقف شده است و دوباره در زمان مدیرعاملی مدرس خیابانی جلسات دوباره‌ای با ملی مس جهت به جریان انداختن این تفاهم‌نامه انجام‌ گرفته است.

امیر حسن‌زاده در این جلسه توضیح داد: مشکلی اصلی واحدهای کوچک و متوسط ما تأمین مالی است و متأسفانه ۸۹ درصد از سود شرکت‌های بزرگ بین سهام‌داران تقسیم می‌شود؛ اما طی تفاهم‌نامه‌ای که منعقد شده ملی مس تقبل کرده بخشی از اعتباراتی را برای پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط کنار بگذارد.

این تفاهم‌نامه بین بانک تجارت، استانداری و فملی منعقد شده است. معاون استاندار در این جلسه خاطرنشان می‌کند که در این طرح هزار میلیارد تومان از سمت ملی مس برای پرداخت تسهیلات در نظر گرفته شده است و در فاز اول ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار دیده شده است.

حسن‌زاده در این جلسه همچنین با اشاره به شنیده‌هایش در خصوص خروج طرح‌های توسعه‌ای ملی مس از اینان کرمان به استانی دیگر، گفت: امیدوارم این شنیده‌های اشتباه باشد و مس هر چه سریع‌تر باید اعتباراتی به‌منظور تحقق هدف یک میلیون کاتد مس در استان در نظر بگیرید و طرح‌های توسعه‌ای خود را محقق کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=122208
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.