معاملات پسته در بورس کالا باید راه‌اندازی شود

سید‌ مهدی طبیب‌زاده به تسنیم گفت که اتاق بازرگانی استان کرمان نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان دارد و تعداد زیادی از همشهریان از طریق اتاق فعالیت‌های اقتصادی خود را انجام می‌دهند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان با اشاره به اینکه بورس یعنی معامله کالا به‌ صورت کاملا شفاف، افزود که عرضه کالا در بورس باعث می‌شود تولید کننده در یک فضای کاملا مطمئن و بدون ابهام، معامله خود را انجام دهد.
وی با بیان اینکه بورس کالا می‌تواند قیمت واقعی پسته را در موقعیت مناسب و مقرر تعیین کند ادامه داد که بورس نقش برد – برد را در معامله دارد و اتاق بازرگانی کرمان اصرار دارد که پسته وارد بورس کالا شود.
طبیب‌زاده با اشاره به اینکه از همه فعالیت‌های رسمی و شفاف بازار در راستای توسعه استان حمایت می‌کنیم، خاطر‌نشان کرد که بورس کالا می‌تواند یک تاثیر عمیق در توسعه و گسترش بازار پسته داشته باشد و همه امکانات لازم را برای ورود پسته به بورس را فراهم می‌کنیم.
وی با بیان اینکه اولین عرضه فیزیکی پسته در بورس از سال گذشته انجام شده است گفت که تجار موفق و مورد وثوق در این حوزه شناسایی و با برگزاری جلساتی در این رابطه بحث و تبادل نظر شده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان با اشاره به اینکه انبارهای استاندارد مورد نظر بورس در استان کرمان شناسایی شده است افزود که پسته، خرما و گردو سه محصول مهم در استان کرمان است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=14196
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.