رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن ایران:


 بیست و دومین اجلاس سازمان نظام‌مهندسی معدن در کرمان برگزار می‌شود

 طبق قانون سازمان نظام‌مهندسی معدن موظف است که هر ساله تا پایان تیرماه در یکی از سازمان‌های استان‌ها هیئت عمومی که متشکل از هیئت‌مدیره ۳۱ سازمان در استان‌هاست را برگزار کند و امسال قرعه به نام کرمان افتاده است. رضا بستامی، رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن زمان برگزاری بیست و دومین اجلاس سازمان نظام‌مهندسی را ۳۰ و ۳۱ تیرماه اعلام می‌کند. به گفته او این اجلاس با حضور ۱۵۵ نفر از ۳۱ سازمان استان و مقامات وزارت صنعت، معدن و نماینده وزیر برگزار می‌شود.

به گزارش کرمان‌نو، بستامی در تشریح برنامه‌های این اجلاس می‌گوید صبح روز سی‌ام برنامه عمومی است که از مقامات دستگاه‌های دولتی در وزارتخانه و همچنین از مسئولین استان کرمان متشکل از همکاران در سازمان صمت، اتاق بازرگانی، استانداری و نمایندگان مجلس در این برنامه حضور دارند و این مراسم تا ظهر ادامه پیدا می‌کند.

به گفته رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن در روز سی‌ام علاوه بر انجام برنامه‌های عمومی از پیش‌کسوتان و معدن‌داران برتر تقدیر می‌شود

  برنامه‌های اختصاصی این اجلاس بعدازظهر روز اول برگزار خواهد شد. در این برنامه که به گفته بستامی هیئت‌مدیره سازمان‌های نظام‌مهندسی استان‌ها و نماینده وزیر در آن شرکت خواهند کرد، گزارش عملکرد فنی و مهندسی سازمان نظام‌مهندسی معدن ایران و عملکرد فنی و مالی سازمان استان‌ها و خط‌مشی و برنامه سال آینده ارائه خواهد شد.

 جمع‌بندی مشکلات و مسائل سازمان استان‌ها و تعیین محل اجلاس سال بعد و پرسش‌وپاسخ، موضوعاتی است که در روز دوم پی گرفته می‌شود.

  رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن ایران، نظام‌مهندسی استان کرمان را نظام‌مهندسی پویا و فعالی می‌داند که گام‌به‌گام با سیاست‌های دولت در استان پیش‌آمده است. شایان‌ذکر است که استان کرمان قطب معدنی ایران، استانی که از لحاظ ذخایر معدنی و تعداد معادن رتبه خوبی در کشور داشته و جز استان‌های برتر است.

  بستامی با بیان اینکه نظام‌مهندسی وظیفه‌اش ارائه خدمات مهندسی شامل طراحی معدن و صنایع معدنی، نظارت بر عملکرد معادن و صنایع معدنی و آموزش مهندسی عضو و به‌روز کردن علم و استفاده از روش‌های هوشمند در کار مهندسی است، متذکر می‌شود که کرمان در حال پیاده‌کردن همه این موارد است.

  سازمان نظام‌مهندسی معدن ایران چند سیاست شامل اصلاح ساختار اداری در سازمان مرکزی و سازمان استان‌ها و تقویت آن‌ها در راستای بهتر و بیشترشدن خدمات مهندسی به متقاضیان و بهره‌برداران و سیاست شفاف‌سازی تمام خدمات مهندسی را در این دوره در پی گرفته است. بستامی در خصوص اجرای این سیاست‌ها می‌گوید: در نظام‌مهندسی معدن ایران تقریباً تمام خدمات مهندسی هوشمند شده است و چیزی تحت عنوان خدمات دستی نداریم، ثبت و انجام ارجاعات همگی به‌صورت هوشمند است و عدالت در اجرای خدمات و نظارت بر اجرای خدمات وجود دارد .

  به گفته او در کمیته بررسی طرح‌ها، عملکرد تهیه‌کنندگان طرح‌های معدنی نظارت می‌شود و هر طرحی که قابلیت اجرا داشته باشد و مطابق نشریه ۸۲۵ در طرح بهره‌برداری ۷۱۳ و ۴۹۵ یا ۴۹۷ باشد و تأییدیه بگیرد، انجام می‌شود. او متذکر می‌شود که اگر خطایی از عضوی سر بزند شورای انتظامی در استان‌ها با این عضو برخورد می‌کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=120127
1 نظر
  1. بنده خدا می گوید

    اگر خطا از رئیس سازمان سربزند چه باید کرد؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.