پروژه گندله سازی گهرزمین در آستانه افتتاح 

پروژه گندله سازی شرکت گهرزمین با هدف تولید ۵ میلیون تن گندله مناسب جهت استفاده در فرآیند احیای مستقیم، توسط شرکت گهر زمین در زمینی به مساحت ۷۴ هکتار در حال ساخت است و تا ۲ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

فناوری به کار گرفته شده در این فرآیند که به سیستم بستر متحرک (Traveling Grate) موسوم است، متعلق به شرکت اتوتک (Outotec) است و این شرکت به عنوان پیمانکار بخش خارجی پروژه، وظیفه تامین طراحی فرآیند و تامین بخش اصلی تجهیزات واحد را بر عهده دارد.

در کنار این شرکت، شرکت آسفالت طوس برای تامین باقیمانده تجهیزات و نصب و راه اندازی این واحد برگزیده شده است (پیمانکار بخش داخل).

قابل توجه اینکه با افتتاح این پروژه، کمک شایانی به اشتغال زایی مستقیم نیروهای بومی استان کرمان به ویژه شهرستان سیرجان به تعداد ۵۰۰ نفر و اشتغال زایی غیر مستقیم بیش از ۱۲۰۰ نفر خواهد شد، همچنین در زمان اجرای پروژه، بیش از ۸۰۰ نفر اشتغال زایی مستقیم داشته است.

در بخش سرمایه گذاری ، رقم ارزی قرارداد ۱۰۵ میلیون یورو و رقم ریالی قرارداد ۵۰۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
همچنین در بخش صرفه جویی نسبت به پروژه های مشابه آن می توان اشاره کرد که با توجه به افزایش شدید قیمت ارز و تجهیزات، قیمت نهایی پروژه نسبت به پروژه های مشابه کمتر خواهد شد.

این پروژه در حال حاضر در حال پیش راه اندازی و انجام تست های عملکردی شامل : انجام  ۱۳۲ عدد Free Run موفق تجهیز، انجام ۱۴۵  عدد تست بدون بار تجهیز و انجام ۱۴۰۰ عدد سیگنال چک می باشد.

تجهیزات مکانیکی و فرآیندی کارخانه ۱۷۰۰۰ تن می باشند که از این مقدار ۱۰۰۰۰ تن آن داخلی و بومی و ۷۰۰۰ تن آن خارجی هستند که همگی آنها نصب گردیده است.همچنین استراکچر و سازه های فلزی کارخانه ۱۲۰۰۰ تن می باشد که تمامی آن ها داخلی و بومی و نصب شده است.

لازم بذکر است پیشرفت پروژه گندله سازی گهرزمین تا پایان فروردین ماه امسال، ۹۶.۶۶ درصد است.
امید است در سال جاری که به نام “جهش تولید” نامگذاری شده است با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، این پروژه در ۲ ماه آینده به بهره برداری برسد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=48552
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.