چهارمین کارخانه فولاد بردسیر به‌زودی افتتاح می‌شود

مجید نجف‌پور اظهار داشت: شهرستان بردسیر حدود 82 هزار نفر جمعیت دارد که در پنج شهر و چهار بخش و 380 روستای دارای سکنه ساکن هستند.

وی با بیان اینکه 21 واحد صنعتی فعال در دو مجموعه صنعتی در شهرستان بردسیر داریم گفت: در حال حاضر سه کارخانه تولید فولاد در بردسیر وجود دارد که جزو 10 شهر برتر تولید فولاد در سطح کشور هستیم و چهارمین کارخانه فولاد بردسیر نیز به‌زودی افتتاح می‌شود.

به گزارش تسنیم، فرماندار شهرستان بردسیر با اشاره به اینکه در شهرستان بردسیر حدود 40 هزار هکتار سطح زیر کشت کشاورزی است افزود: از این مقدار 15 هزار هکتار مجهز به آبیاری نوین شدند و در بخش دامپروری سالانه 37 هزار تن شیر در شهرستان بردسیر تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه 22 واحد گلاب‌گیری در شهرستان بردسیر وجود دارد که کار فرآوری 7 هزار تن گل محمدی را انجام می‌دهند خاطر‌نشان کرد: امسال دوازدهمین جشنواره گل و گلاب بردسیر برگزار شد و بالغ بر 150 هزار نفر گردشگر از باغات گل محمدی بازدید کردند.

نجف‌پور با اشاره به اینکه شهرستان بردسیر بزرگترین تولید کننده تولید گل محمدی در استان و دومین تولید‌کننده گل محمدی در کشور است گفت: قبلا حدود پنجاه درصد گل تولید شده به خارج از بردسیر می‌رفت اما با احداث کارخانجات فنآوری 100 درصد گل محمدی شهرستان در داخل شهرستان فرآوری می‌شود.

وی با بیان اینکه 62 اثر تاریخی در شهرستان بردسیر ثبت ملی شده است و ظرفیتهای گردشگری بسیار خوبی در این شهرستان وجود دارد افزود: در روستای بید‌خوان بالغ بر دو هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت گردو داریم که از مقاصد گردشگری بردسیر است.

فرماندار شهرستان بردسیر با اشاره به اینکه تمام روستاهای بالای پنج خانوار در بردسیر برق‌رسانی شدند تصریح کرد: 80 درصد روستاها در شهرستان از آب شرب سالم بهداشتی برخوردارند و تمام شهرها نیز آب شرب سالم دارند.

وی با بیان اینکه 100 درصد پنج شهر بردسیر از نعمت گاز برخوردارند و 78 درصد مناطق روستایی شهرستان گاز طبیعی دارند گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون 7 هزار واحد مسکونی روستایی در بردسیر ساخته شده و هزار و 350 واحد مسکونی  در دست ساخت است.

نجف‌پور با اشاره به اینکه یک بیمارستان 96 تختخوابی و 24 خانه بهداشت روستایی در شهرستان بردسیر وجود دارد افزود: 9 پروژه بهداشتی با اعتبار حدود 20 میلیارد تومان در حال احداث است و به‌زودی ساخت مرکز خیر‌ساز دیالیزدر بردسیر کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با بیان اینکه کارخانه پنیر در دشتکار حدود هفت سال تعطیل شده و چندین جلسه در این رابطه با سرمایه‌گذار آن داشتیم اظهار داشت: سرمایه‌گذار دیگری برای تغییر کاربری کارخانه پنیر پای کار آمده که در صورت راه‌اندازی این کارگران مشغول کار می‌شوند اما در مجموع شهرستان بردسیر با توجه به اینکه تولیدات دامی زیادی دارد، نیازمند احداث کارخانه تولید لبنیات است.

فرماندار شهرستان بردسیر با اشاره به اینکه وجود جاده‌ها در توسعه گردشگری شهرستان بسیار اهمیت دارد گفت: جاده بهرامجرد، نگار انتخاب پیمانکار شده، جاده گردشگری لاله‌زار آسفالت شده است، جاده لاله‌زار به گلزار با کندی پیشرفت روبه‌رو شده است و ما نیز گلایه کردیم و جاده گلزار به راین تا عید نوروز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه شهرستان بردسیر در سال گذشته 190 درصد تحقق برنامه اشتغال را داشته است افزود: تعهد اشتغال امسال شهرستان 820 نفر بوده که تاکنون هزار و 420 نفر اشتغالزایی انجام شده و این افراد در سامانه رصد نام‌نویسی کردند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=22768
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.