نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی:


کاهش ۵۰ درصدی تعرفه صادراتی پیاز

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با کرمان نو، خبر داد: با دستور وزیر جهاد کشاورزی تعرفه صادراتی محصول پیاز ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد.

به گزارش کرمان‌نو،‌ ذبیح‌الله اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد با اشاره به اینکه اواخر آذرماه بر اساس اعلام دفتر صادرات گمرک ایران به‌منظور تعادل بخشی بازار و کنترل قیمت پیاز، عوارض صادراتی پیاز به میزان ۱۰۰ درصد تعیین شد، افزود: باتوجه‌به اینکه محصول پیاز جنوب کرمان در حال برداشت است و وارد بازار می‌شود اعمال این تعرفه عملاً صادرات را مختل کرده و این موضوع ضربه سنگینی به کشاورزان وارد می‌کند؛ لذا با پیگیری انجام‌گرفته و نظر مساعد وزیر محترم جهاد کشاورزی تعرفه صادراتی محصول پیاز به ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی توضیح داد: اعمال این تعرفه با این هدف است که قیمت محصول پیاز کشاورزان برای فروش مطلوب شود و اگر قیمت این محصول در بازار داخلی افزایش یابد تعرفه به همان میزان ۱۰۰ درصد تعیین شده قبل برمی‌گردد.

اعظمی از کشاورزان منطقه جنوب کرمان درخواست کرد: خواهشمندم پیازکاران منطقه با برداشت به‌موقع و ارائه محصول خود به بازار، نیاز داخلی کشور را تأمین کنند تا کمبود عرضه منجر به افزایش غیرقابل‌توجیه قیمت پیاز در بازارهای داخلی نشود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=113511
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.