در جلسه شورای معادن مطرح شد؛


۳ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن به خزانه کشور رفت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در جلسه شورای معادن اعلام کرد که در پنج‌ماهه اول امسال حدود ۳ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان از حقوق دولتی استان وصول شده است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان در این زمینه داشته است.

به گزارش کرمان‌نو، به گفته مهدی حسینی‌نژاد، میزان برگشت از حقوق دولتی که در بودجه امسال دیده شده ۳۰۰ میلیارد تومان است، از محل قانونی یک درصد فروش معادن آلاینده نیز سقف دیده شده در بودجه تنها ۵۷۱ میلیارد تومان دیده شده است.

استفاده از ظرفیت فروش معادن آلاینده بدین صورت است که بعد از شکایت دستگاه‌ها، موضوع در جلسه شورای معادن مطرح می‌شود و اگر سقف یک درصد در نظر گرفته شود تا ۲ هزار میلیارد تومان امکان وصول وجود دارد؛ اما تنها یک‌چهارم این مبلغ که همان سقف ۵۷۱ میلیارد تومان است در جهت پوشش این خسارات به استان برمی‌گردد.

در این جلسه همچنین با عنایت به متن قانون و مصوبات قبلی شورای معادن استان و در راستای حمایت از تولید و واحدهای کوچک و متوسط استان، پیش‌نویس تفاهم‌نامه اولیه شرکت مس با بانک تجارت جهت تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط از محل حساب شرکت‌های بزرگ مطرح شد. در این راستا مقرر شد تا در کارگروهی با محوریت معاونت اقتصادی استانداری و عضویت دادگستری استان، شورای هماهنگی بانک‌ها و دبیرخانه شورای معادن استان ظرف یک ماه آینده نسبت به تکمیل پیش‌نویس و تعمیم آن به سایر شرکت‌ها و بانک‌ها اقدام و گزارش آن در جلسه آتی شورا ارائه شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=121439
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.