نیروگاه شهید سلیمانی تولیدکننده بالغ بر ۶۰ درصد برق استان کرمان

عضو کمیسیون صنایع و رئیس فراکسیون اصناف مجلس با تأکید بر اینکه نیروگاه‌ها خط مقدم صنعت برق کشور هستند، گفت: نیروگاه شهید سلیمانی تولیدکننده بالغ بر ۶۰ درصد برق استان کرمان است و جایگاهی مهم در پایداری ظرفیت برق کشور و منطقه دارد.

 به گزارش کرمان‌نو به نقل از برق نیوز، شهباز حسن‌پور، نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی به‌منظور تقدیر از تلاشگران تولید برق استان با حضور در جمع مدیران و کارکنان نیروگاه شهید سلیمانی، این نیروگاه را به‌عنوان یکی از قدرتمندترین صنایع منطقه جنوب شرق کشور بر شمرد و افزود: نیروگاه شهید سلیمانی تولیدکننده بالغ بر ۶۰ درصد برق استان کرمان است و جایگاهی مهم در پایداری ظرفیت برق کشور و منطقه دارد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: چنانچه در روند تولید این نیروگاه خللی ایجاد شود قطعاً شبکه سراسری و خصوصاً برق استان با چالش مواجه خواهد شد.

او ادامه داد: از مسئولان استانی و کشوری که ارتباط شغلی مستقیم با نیروگاه دارند مثل شرکت‌های گاز و نفت و شرکت‌های تأمین‌کننده قطعات و تجهیزات نیروگاهی تقاضا دارم به‌عنوان یاران همدل و همراه، تمام‌وکمال درخواست‌ها و نیازهای نیروگاه را در اولویت قرار دهند و یاری‌رسان فعالان تولید برق استان و کشور باشند.

حسن‌پور با اشاره به پاره‌ای از مسائل جاری در این نیروگاه مثل تأمین منابع انسانی و منابع مالی و نقدینگی، محیط‌زیست و تأمین آب نیروگاه، اظهار داشت: ما به‌عنوان نمایندگان استان در مجلس، وظیفه داریم در جهت مرتفع کردن مشکلات، مسائل و کاهش دغدغه‌هایی که مانع رشد و بالندگی صنایع این استان پهناور هستند تلاش کنیم.

او اظهار امیدواری کرد با حضور دولت جدید و وزیر نیرو که بر فعالیت‌های نیروگاه و دشواری‌های تولید برق اشراف دارند چالش‌های این صنعت مهم و حیاتی اعم از تأمین سوخت، افزایش اعتبار و نقدینگی، افزایش حقوق و دستمزد کارکنان نیروگاه به‌منظور نگهداشت پرسنل، خصوصاً متخصصان جدیدالاستخدام و امور رفاهی کارکنان زحمت‌کش نیروگاه‌ها رفع گردد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=123101
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.