معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان


شیوع ویروس سرماخوردگی در کرمان

طی چندهفته اخیر شمار مبتلایان به نوعی ویروس با علائم تب، آبریزش و بدن درد به شکل قابل ملاحظه‌ای در استان کرمان افزایش یافته و این در حالی است که مسئولان علوم پزشکی می‌گویند سرماخوردگی است و مردم توصیه‌ها را مانند کرونا رعایت کنند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا باتوجه به همه گیری این ویروس شمار مراجعه به مراکز درمانی نیز روندی تصاعدی داشته است؛ البته علائم این ویروس مانند کرونا خیلی سخت نیست و مدت زمان کمتری نیز فرد را درگیر می کند که ناراحتی و درد آن نیز کمتر از علائم کروناست.

برخی شهروندان در سطح افکارعمومی بر این باورند که این ویروس نوعی از کرونا یا ویروسی است که از کشور عراق وارد شده اما مسئولان پزشکی معتقدند که نوعی آنفلوآنزاست که برای پیشگیری از آن باید همانند کرونا عمل کرد.

توضیحات معاون علوم پزشکی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه از هر ۱۰۰ تست انجام شده تنها ۲ یا سه مورد کروناست گفت: این سرماخوردگی غالب ویروس‌های شایع شده در کرمان است.

محسن بارونی با اشاره به بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و آغاز فصل پاییز افزود: با توجه به افزایش موارد بیماران با علائم سرماخوردگی تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار اهمیت دارد.

وی با توصیه به افراد ادامه داد: رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک می تواند در پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا موثر باشد.

بارونی همچنین استفاده از قرص‌های ویتامین دی و ث و همچنین مصرف میوه و سبزیجات تازه و روزانه را راه پیشگیری و همچنین کمک به درمان سرماخوردگی یا آنفلوآنزای شایع دانست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان دوره درمان ویروس این سرماخوردگی شایع در کرمان را سه تا چهار روز اعلام کرد و گفت: آبریزش بینی، خارش گلو، سردرد و در برخی موارد علائم گوارشی از جمله علائم این ویروس است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=97602
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.