علت مرگ جوان رفسنجانی، تزریق داروی اشتباه اعلام شد

دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان جزییات بیشتری از خطای رخ داده در پی مرگ مشکوک یک بیمار در بیمارستان علی ابن ابیطالب(علیه السلام) را اعلام کرد.

مرگ «سعید خانی» جوان رفسنجانی در بیمارستان علی ابن ابیطالب(علیه السلام) این شهرستان در روزهای گذشته خبرسازشد. این جوان که عمل جراحی آپاندیسیت داشته، چند ساعت بعد از عمل فوت می‌کند.

آن طور که رسانه‌های محلی نوشته‌اند اعضای خانواده جوان فوت شده قصور پزشکی را علت فوت جوانشان دانسته و شکایتشان را پیگیری کردند.

امروز چهارشنبه ۱۹ آبان اما دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در اطلاعیه‌ای «اختلال در روند تحویل دارو به بخش» را علت حادثه اعلام کرد.

آن طور که در این اطلاعیه توضیح داده شده پرستار مسئول که باید برابر دستور پزشک معالج ویتامین ث تزریق می‌کرد به دلیل تشابه بسیار زیاد شکل دارو با داروی دیگر، تزریق انجام و متاسفانه منجر به مرگ شده است.

در پی این اتفاق پنج نفر از مسئولین بیمارستان در رده های مختلف استعفا داده و۱۷ نفر کارمند به هیئت رسیدگی به تخلفات معرفی شدند. نتیجه کالبد شکافی بیمار هم در آینده توسط پزشکی قانونی استان اعلام می‌شود.

در حالی که نامی از افراد استعفا داده برده نشده، شنیده می‌شود رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان استعفا داده‌اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79682
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.