هشدار شبکه دامپزشکی رفسنجان درخصوص بیماری تب کریمه کنگو

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه این بیماری ویروسی از دام به انسان منتقل می‌شود، نسبت به سرایت آن از انسان به انسان هشدار داد و خواستار مراقبت های بهداشتی برای قطع چرخه انتقال بیماری شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، محمود مقامی صبح امروز ۲۶ خرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی خونریزی دهنده در انسان است که از طریق نیش کنه آلوده، تماس با خون و لاشه دام بیمار و یا تماس نزدیک با شخص بیمار منتقل می شود.

وی افزود: بیماری در دام علائم واضحی ندارد اما در انسان با تب، دردهای عضلانی، تهوع، استفراغ، اسهال و خونریزی در قسمت های مختلف بدن و هماتوم، ملنا و خواب آلودگی همراه است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان در خصوص روش های پیشگیری از بیماری بیان کرد : اجتناب از قرار گرفتن در معرض نیش کنه، اجتناب از له کردن کنه با دست،خودداری از کشتار دام خارج از کشتارگاه، خودداری از خرید گوشت بدون مهر و لیبل دامپزشکی، سمپاشی اماکن دامی علیه کنه و بهسازی اماکن مذکور، حمام ضد کنه دامها با سموم مناسب، رعایت نکات حفاظت شخصی توسط سلاخان و کارگران کشتارگاه و دامداران، پرهیز از رفتارهای پرخطر مثل قرار دادن کارد سلاخی در دهان یا خوردن کلیه و جگر و… به‌صورت خام و نگهداری گوشت قبل از خرد کردن و مصرف بمدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال میتواند به پیشگیری این بیماری کمک کند.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=90085
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.