مرکز ناباروری پیشرفته در بم راه‌اندازی می‌شود

سرپرست فرمانداری بم از از راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری پیشرفته در این شهرستان خبر داد و گفت: این مرکز با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال در محل بیمارستان افلاطونیان بم راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، محمد برزنگ شامگاه جمعه در حاشیه نشست هماهنگی مرکز درمان ناباروری در بیمارستان افلاطونیان بم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مرکز به منظور اجرای سیاست‌های جمعیتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب راه اندازی خواهد شد.

وی بیان‌کرد: مرکز ناباروری با کمک دکتر عباس افلاطونیان موسس بیمارستان خصوصی افلاطونیان در بم راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به پایین بودن نگران کننده رشد جمعیت در کشور ادامه داد: ناباروری یک بیماری محسوب و از نظر روحی و روانی بر زوجین تاثیر می‌گذارد و موجب از هم پاشیدگی کانون گرم خانواده می‌شود.

سرپرست فرمانداری بم تاکید کرد: راه اندازی مرکز درمان ناباروری در بم یک گام مهم با هدف فرزندآوری در بیماران نابارور است که از مراجعه بیماران به شهرهای دیگر و هزینه‌های بالای رفت و آمد جلوگیری خواهد کرد.
برزنگ ادامه‌ داد: عملیات اجرایی احداث مرکز درمانی ناباروری در بم با ۷۰۰ مترمربع مساحت در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز توسط یکی از بانکها بزودی آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: این مرکز در آینده می‌تواند استان‌های همجوار مانند سیستان و بلوچستان و هرمزگان را نیز تحت پوشش خود قرار داده و خدمات ویژه درمان ناباروری را به آن‌ها ارائه دهد.

در ادامه رییس بیمارستان افلاطونیان نیز افزود: طرح و نقشه و جانمایی زمین این مرکز ناباروری مشخص شده و زیرمجموعه این بیمارستان است.

دکتر محمد صدیقی گفت: نقشه‌ها و جانمایی این مرکز به گونه‌ای طراحی شده که دسترسی از بلوار مجاور هم داشته باشد تا با درمان بیماران اورژانسی تداخل نداشته باشد.

وی ادامه‌ داد: این مرکز تا زمان احداث فضاهایی مانند آزمایشگاه یا رختشوخانه در آن از مکان های موجود در بیمارستان افلاطونیان بهره خواهد برد.

وی با اشاره به راه اندازی یک مرکز ناباروری دیگر در بیمارستان پاستور بم بیان کرد: مراکز ناباروری دارای سطح های مختلفی هستند و مرکز ناباروری که در بیمارستان افلاطونیان احداث خواهد شد دارای سطح پیشرفته است که تمام خدمات ناباروری را ارائه می دهد.

صدیقی گفت: این مرکز مکمل مرکز ناباروری در بیمارستان پاستور بم است زیرا مرکز ناباروی پاستور خدمات اولیه IUI (آی یو آی ) را ارائه می دهد و مرکز ناباروی بیمارستان افلاطونیان IVF ( آی وی اف) است که فرد برای انجام خدمات پیشرفته باید به مراکز ناباروری پیشرفته مراجعه کند.

رییس بیمارستان افلاطونیان عنوان کرد: با توجه به اینکه بیمه ها بخش ناباروری را پوشش داده اند مردم به راحتی می توانند برای درمان این بیماری به مراکز تخصصی مراجعه کنند.

گفتنی است، دکتر عباس افلاطونیان متخصص زنان و فوق تخصص ناباروری در مراکز ناباروری دولتی و خصوصی استان یزد خدمات ارائه می دهد.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=90125
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.