منشی‌ پزشکان شناسنامه‌دار می‌شوند


علت نارضایتی مردم از بیمارستان‌های دولتی کمبود پرستار است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در نشست خبری خود ضمن پذیرش نارضایتی مردم از بخش درمان دولتی استان، علت را کمبود نیروی پرستار اعلام کرد.

به گزارش کرمان‌نو، مهدی احمدی‌نژاد با بیان اینکه، مهم‌ترین علت نارضایتی کمبود نیروی پرستار و کادر درمانی است، گفت: در شاخص نسبت پرستار به تخت جز ۵ دانشگاه آخر هستیم و ما پرستار را با شیفت اضافه و طاقت فرسا از پا در آوردیم. به گفته او امسال ۹۰۰ نیروی استخدامی گرفته خواهد شد و مجوز ۱۲۰ نیروی پرستاری شرکتی گرفته شده که ابتدا در بیمارستان افضلی پور و بیمارستان بافت مستقر خواهند شد.

احمدی‌نژاد همچنین در این نشست از شناسنامه‌دار شدن منشی‌های دکتر خبر داد و اعلام کرد: منشی‌های دکتر، دوره روانشناسی و نحوه ارتباط با مردم را آموزش خواهند دید و اگر برخورد بدی صورت گیرد شناسنامه فرد باطل و از چرخه خارج می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه روزانه ۱۰ پزشک برای خروج از سیستم دولتی و مجوز مطب مراجعه می‌کنند، گفت: متاسفانه در سیستم دولتی بدین شکل است پزشک اگر ۱۰ میلیون کار کند ۸ میلیون و اگر ۲۰ میلیون کار کند، ۱۵میلیون دریافتی دارد که از همین دریافتی هم ۳۵ درصد مالیات گرفته می‌شود که از مالیات بخش خصوصی بیشتر است.

احمدی نژاد ضمن اعتراض به نحوه پرداخت‌ها در سیستم دولتی و معوقات گفت: متاسفانه هر چه پزشک بیشتر کار کند، نسبت عدد پرداختی کمتر شده و اگر از سقف ۵۰ میلیون و در مناطق محروم از ۱۲۰ میلیون پزشک بیشتر کار کند، پرداخت بیشتری صورت نمی‌گیرد.

او در این رابطه ادامه داد: پزشکانی هستند که علی‌رغم اینکه تا ۶۰۰ میلیون تومان کار می‌کنند دریافتی‌شان حدود ۱۲۰ میلیون بوده است.

برای درمان سرطان دیگر نیازی به هیچ استانی نداریم

به گزارش «کرمان نو» مهدی احمدی نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در نشست خبری از کامل شدن مجموعه درمانی استان در حوزه سرطان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده از طریق نمایندگان مجلس توانستیم دستگاه توموتراپی لو انرژی ، که به تعداد محدودی در کشور هست و قیمتش ۳ برابر دستگاه «های انرژی» است که بافت را تخریب نمی‌کند با ارز ۴هزار و ۲۰۰ تومانی و به قیمت ۳۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا خواهد کرد.

احمدی‌نژاد در این رابطه افزود: با استقرار این دستگاه مجموعه درمانی استان در حوزه سرطان کامل و دیگر نیازی به هیچ استانی نخواهیم داشتیم .

بیمارستان تخصصی مادر و کودک ایجاد می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی همچنین از ساخت بیمارستان تخصصی مادر و کودک در استان خبر داد که تمام کادر درمانش خانم هستند. مجوزها برای این بیمارستان در حال پیگیری است و بنا به گفته احمدی‌نژاد تا پایان سال تمام مجوزها اخذ می‌شود. رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در نشست خبری خود مشکل اصلی شهرک سلامت در استان را زمین با کاربری درمانی اعلام کرد.

بنا به گفته مهدی احمدی‌نژاد، برای شهرک سلامت نیاز به زمینی با کاربری درمانی به مساحت ۳۰ تا ۵۰ هکتار است. به گفته او تاکنون پیشنهادی برای شهرک سلامت در هفت‌باغ داده شده که آنجا به دلیل استقرار نجمیه و بیمارستان۷۰۰ تخت خوابه‌ای که درخواست شده ترافیک بالایی می‌گیرد و ظرفیت بیشتری ندارد.

او در این جلسه با بیان اینکه تمرکز ما برای استقرار شهرک سلامت سمت ترمینال جدید است، گفت: در این منطقه دسترسی بهتری به فرودگاه و راه آهن داریم و محل بهتری برای استقرار شهرک سلامت خواهد بود.

افغان‌ها هزینه درمان را نمی‌پردازند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در دو شهرستان ما بافت شهری افغان نشین شده است، گفت: ۲ شهرستان بردسیر و زرند بافت شهری‌، بسیار افغان نشین شده و در آینده رفسنجان هم دچار این مشکل می‌شود.

مهدی احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه افاغنه پول درمان را نمی‌پردازند، گفت: افاغنه استان هیچ هزینه‌ای بابت درمان پرداخت نمی‌کنند و این صرف کم درآمدها نیست و این یک فرهنگ بین آن‌ها تبدیل شده و حتی سرمایه‌دارهای افغان نیست هیچ پرداختی بابت درمان ندارند. در این جلسه از نرخ پایین باروری در زنان کرمان نسبت به افغان‌ها خبرداد و گفت: نرخ باروری به ازای هر زن افغان ۴ فرزند و در زنان استان ۱.۶ تا ۱.۷ است و به زودی شهرها و بافت شهری سه شهرستان بردسیر و زرند و در آینده رفسنجان، افغان‌نشین می‌شود.

هیچ مورد مسمومیتی دانش‌آموزی در کرمان رخ نداده

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در بحث مسمومیت چند نوبت قبل از عید فراخوان دادند، گفت: آمبولانس ما در بررسی به هیچ موضوع خاصی نرسید و به این نتیجه رسیدیم که این احتمالا ناشی از شیطنت بچه‌ها داخل مدرسه است. مهدی احمدی‌نژاد همچنین در این نشست ضمن پذیرش قیمت‌های بالای هزینه دندان‌پزشکی، گفت: برای رفع این معضل یک دندان پزشک در مراکز جامع سلامت ما مستقر شده است و همچنین کلینیک دندان‌پزشکی هم ایجاد شده است.

احمدی‌نژاد در ادامه افزود: یک ایمپلنت بین ۲۵ تا ۴۰ میلیون در مراکز خصوصی هزینه دارد اما در دانشکده دندان پزشکی این هزینه ۱۵ میلیون تومان است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=103816
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.