درصورت نیاز، آزمایشگاه تشخیص کرونا جمعه‌ها هم کار می‌کند

سخنگوی علوم پزشکی کرمان گفت: بحث یک روز تعطیلی در هفته برای آزمایشگاه داریم، اگر شرایط بدتر شود پرسنل پیش بینی شده و نگرانی وجود ندارد.

روند رو به رشد مبتلایان به کرونا در استان، کرمان را به اپیدمی این ویروس نزدیک کرده است. روز گذشته آمار مبتلایان جدید در استان کرمان اعلام نشد. سخنگوی علوم پزشکی در نشست خبری روز گذشته گفت: آزمایشگاه کرونا را برای استراحت پرسنل تعطیل کردیم.

شفیعی در این خصوص به سوال ما که چه فکری برای آزمایشگاه کرونا دارید که دوباره مثل جمعه تعطیل نشود؟ گفت: پرسنل پیش بینی شده و نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: دیر تشخیص دادن ویروس کرونا خطر جانی ندارد و در روند درمان تاثیری ندارد.

او ادامه داد: اگر کرونا بعد از بستری تشخیص داده شد درمان شروع می شود و منتظر جواب آزمایش نمی‌مانیم.

او افزود: وقتی بیمار کرونا راتشخیص بدهیم اسم بیمار در سامانه ثبت می شود.

وی گفت: مبتلایان یک فرم پر می‌کنند برای اینکه ببینیم در هفته های گذشته با چه کسی در تماس بوده است.

آزمایش، مهمترین روش تشخیص قطعی بیماری کرونا

سیدمحمدرضا یثربی رئیس اداره امور آزمایشگاه های معاونت درمان دانشگاه شهید بهشتی تهران در گفت و گویی با اشاره به شیوع بیماری کرونا، درباره اقدامات این اداره اظهار داشت: با آغاز شیوع بیماری کرونا و روند افزایشی آن در روزهای اول بیمارستان مسیح دانشوری بعنوان تنها مرکز تخصصی درمان این بیماری در دانشگاه، آزمایش تشخیصی کرونا را انجام می داد. اما با افزایش تعداد بیماران و اهمیت کیفیت انجام آزمایش، آزمایشگاه های توانمند بخش دولتی و خصوصی در انجام این آزمایش شناسایی و ارزیابی شد. که با هماهنگی های صورت گرفته وارد چرخه تشخیصی بیماری شدند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=45024
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.