مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان بافت:


کرونا هنوز به بافت نرسیده| منتظر جواب آزمایش دو مورد مشکوک هستیم

به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافت تا کنون 4 مورد مشکوک به کرونا در این شهرستان داشتیم که هیچ مورد مثبتی اعلام نشده است.

سلطانی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافت در مورد آخرین وضعیت کرونا در این شهرستان به خبرنگار کرمان نو گفت : ما در کل شهرستان 4 مورد مشکوک داشتیم که نتیجه آزمایش‌های 2 نفر منفی و 2 دیگر هم هنوز نتایج‌هایشان نیامده است.

رییس سازمان نظام پزشکی شهرستان های بافت و رابر و ارزوئیه ادامه داد: اما چون این 2 بیمار وضعیت عمومی مطلوبی دارند و علائم شدید ندارند ما پیش بینی می‌کنیم که نتیجه آزمایش آن دو نفر هم منفی شود و خوشبختانه هم به غیر از این 4 نفر، دیگر مراجعه کننده بدحال در شهرستان نداشتیم.

سلطانی در مورد شایعات مبنی بر فوت یک نفر بر اثر کرونا در این شهرستان اعلام کرد: آن فرد سرطان گوارش داشت که با تنگی نفس مراجعه و چون جزء گروه های ویژه بود ما از آن فرد نمونه گیری کردیم که  متأسفانه فوت کرد ولی اگر جواب آزمایش ایشان مثبت شود ما به مردم اطلاع رسانی می‌کنیم.

وی در مورد توزیع ماسک در بافت اظهار کرد: سیاست وزارتخانه این است که اول به شهرهایی بزرگ مثل قم و تهران و چند شهر دیگر که درگیری شدیدی با کرونا دارند کمک شود و شیوع بیماری در این شهرها را کنترل کنند و بعد به شهر هایی که مورد مثبت دارند مثل کرمان در نتیجه شهرستان‌هایی که وضعیت سفید دارند مثل بافت در اولویت آخر قرار می‌گیرد.

سلطانی افزود: ما مکاتبه‌هایی با وزارتخانه داشتیم ولی با توجه به نامه وزارتخانه ،نمی‌توان مانند قبل به راحتی این کالاها را بدست آورد این‌ها همه جدا از بحث احتکار هستند که خوشبختانه با پیگیری های دستگاه های مربوطه این مشکل هم درحال کنترل شدن است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافت گفت: حتی ما خودمان شروع کردیم به ساخت مواد ضدعفونی کننده برای پرسنل چون همین‌طور که می‌دانید خط اول مبارزه با کرونا همکارهای ما هستند و بعد در اختیار مردم می‌گذاریم.

سلطانی با اشاره به مثبت شدن تست معاون توسعه منابع انسانی وزارت بهداشت اظهار کرد: این تلنگر برای پرسنل ما و حتی خود من بود که بیشتر رعایت کنیم.

رییس سازمان نظام پزشکی شهرستان های بافت و رابر و ارزوئیه با اشاره به اینکه ماسک فقط برای افراد بیمار و افرادی که قصد دارند در اجتماعات حضور پیدا کنند باید استفاده شود گفت : من دیروز دیدم که در یک میوه فروشی یک صف طولانی از مردم درست شده بود که این مورد را مردم باید رعایت کنند و در این اجتماعات زیاد شرکت نکنند.

وی افزود: مردم باید بدانند که حتی ممکن است فرد هیچ‌گونه علائمی مانند عطسه و سرفه رو نداشته باشد ولی ناقل این بیماری باشد.

مدیر شبکه بهداشت بافت در مورد خرید روزانه‌ای که مردم انجام می‌دهند گفت: یک فرد سالم در خانواده می‌تواند به خرید و مایحتاج خانواده را تامین کند، نه اینکه مادر و یا پدر خانواده همراه فرزند خردسالشان به خیابان‌ها بیایند و برای منزل خرید کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=44168
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.