روحانی؛ گزینه نهایی

حسین مرعشی که جمعه گذشته برای شرکت در مراسم ختم برادر حسین امیری خامکانی، رییس مجمع نمایندگان استان به کرمان آمده بود، در نشست با جمعی از اصلاح‌طلبان کرمانی، خواستار حمایت از حسن روحانی شد. وی با بیان اینکه من خودم در بخش‌هایی منتقد عملکرد دولت آقای روحانی هستم و مطالب را با دقت به ایشان منتقل کردم، گفت: «در کنار اشکالاتی که به کارکرد دولت آقای روحانی وارد است، این دولت خدمات ماندگاری به ایران کرده است.» به گفته مرعشی مهم‌ترین خدمت دولت تدبیر و امید، حل و فصل مسایل بین‌المللی ایران بوده است. عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با برشمردن ثمرات برجام از جمله به دست آوردن سهم قابل‌توجه از بازار نفت و کاهش تورم، گفت که ممکن است انتقاداتی هم داشته باشیم اما دولت روحانی نمره قبولی می‌گیرد. انتقاد مرعشی از روحانی این است که «رییس جمهور باید با جبهه سیاسی حامی خود یکدست‌تر برخورد می‌کرد.»

روحانی؛ گزینه نهایی

عضو ارشد شورای اصلاح‌طلبان کرمان هم با نظر مرعشی موافق است. محمد میرزایی به ایسنا گفت که کاندیدای اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو دکتر روحانی است، هرچند که برخی از خواسته‌های به‌حق و قانونی اصلاح‌طلبان در دولت تدبیر و امید محقق نشده اما گزینه نهایی این طیف در انتخابات آتی ریاست جمهوری، شخص دکتر روحانی است. به اعتقاد وی برخی از خواسته‌های به‌حق و قانونی اصلاح‌طلبان در دولت دکتر روحانی محقق نشده و آن‌طور که اصلاح‌طلبان انتظار داشتند، اوضاع پیش نرفت. وی با دفاع از ایده نامزد پوششی گفته «برای احتیاط در خصوص احتمال وقوع اتفاقی مشابه به حادثه تلخی که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ برای آقای هاشمی رفسنجانی پیش آمد، اصلاح‌طلبان، یک گزینه بالقوه دیگر نیز در کنار دکتر روحانی خواهند داشت. البته هنوز اصلاح‌طلبان در خصوص معرفی این شخص به جمع‌بندی نرسیده‌اند اما مطمئناً وی نمی‌تواند هم‌طراز آقای روحانی باشد؛ همان‌طور که با تمام احترامی که به دکتر روحانی قائل هستیم، در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ وی را هم‌طراز آقای هاشمی رفسنجانی نمی‌دانستیم.»

جبران مافات

اگرچه اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ توانستند گزینه مورد حمایت خود را به پاستور بفرستند اما در انتخابات هم‌زمان از اصولگرایان شکست خوردند به‌طوری‌که اکثر شوراهای شهر در کشور در اختیار اصولگرایان قرار گرفت. از همین رو این بار اصلاح‌طلبان قصد جبران مافات دارند. به‌طوری‌که حسین مرعشی می‌گوید باید بهترین و شایسته‌ترین افراد برای انتخابات شوراها به مردم معرفی شوند. او معتقد است اصلاح‌طلبان در دوره گذشته در انتخابات شوراها منفعل بودند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=10491
1 نظر
  1. روح الله اسلامی می گوید

    چرا در سازمانها از اصلاح طلبان برآی مسئولیت ها استفاده نمیکنند و به افراد بیطرف متمایل به اصولگرا پست میدهند مثل سازمان صنعت معدن و تجارت استان.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.