فدایی به استانداری کرمان نزدیک‌تر شد| وزیر کشور: اولویت انتخاب استانداران، معاونان آن‌ها هستند

از ابتدای دولت دوازدهم، وزارت کشور در استان‌های مختلف کسانی را به سمت استانداری منصوب کرده که بومی نباشند.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور هم آذر ماه سال گذشته در این خصوص گفته بود که سیاست دولت انتخاب استانداران غیربومی است، با این حال به نظر می‌رسد این سیاست قرار است تغییر کند.

رحمانی فضلی روز سه شنبه در خصوص قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان و تغییر 15 استاندار گفت که

به معاون سیاسی وزارت کشور ماموریت داده شد تا نیروها و افراد باتجربه از مجموعه وزارت کشور را با اولویت «معاونان» فعلی استانداران جهت تصدی‌گری استانداری معرفی کند.

این اظهارات در حالی از سوی وزیر کشور بیان شده که نزدیک به دو ماه از پذیرش استعفای علیرضا رزم حسینی از سمت استانداری کرمان می‌گذرد و از آن روز تاکنون، محمد جواد فدایی، معاون او سرپرست استانداری شده.

بدین ترتیب اگر قرار باشد سیاست انتصاب معاونان به استانداری اجرا شود، شانس فدایی برای استانداری بالاتر می‌رود.

در این میان برخی نمایندگان استان کرمان در مجلس که بر روی استانداری شهباز حسن‌پور، نماینده مردم سیرجان در مجلس نظر داشتند هم با مخالفت دیگر نمایندگان و البته دولت مواجه شدند.

محمدرضاپورابراهیمی در این خصوص به مهر گفته مشخص شده دولت و مجلس با جدا شدن نمایندگان از مجلس و ورود به بدنه دولت موافق نیستند و آقای حسن پور از بین گزینه ها حذف شده است.

بدین ترتیب حالا تنها گزینه پیشنهادی مجمع نمایندگان برای استانداری کرمان، محمد جواد فدایی است.

او که گفته می‌شود هنوز به سن بازنشستگی هم نرسیده، حالا بیش از همیشه به استانداری کرمان نزدیک شده و اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد، همین روزها حکم استانداری او از سوی وزارت کشور ابلاغ می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=18944
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.