لیست اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر کرمان نهایی شد

دبیر حزب کارگزاران سازندگی کرمان اعلام کرد که فهرست ۱۱ نفره شورای هماهنگی اصلاح طلبان برای انتخابات شورای اسلامی شهر مرکز این استان نهایی شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، سجاد صفاهانی زاده روز شنبه افزود: روز گذشته در کرمان نشست شورای هماهنگی اصلاح طلبان برگزار و تصمیم گیری درباره ۹ نفر از اعضای فهرست ۱۱ نفره قطعی شد که تا یکی دو روز آینده وضعیت ۲ نفر دیگر نیز طی رای گیری از بین سه چهار داوطلب، قطعی خواهد شد.

وی بیان کرد: از همه افرادی که تمایل داشتند در لیست اصلاح طلبان قرار گیرند، برنامه و نیز گزارش عملکرد مربوط به سال های گذشته او مطالبه شده بود تا تصمیم گیری درباره ترکیب فهرست براساس ملاک های مشخص و موثر صورت گیرد.

صفاهانی زاده، پاکدستی را اولین و مهمترین معیار و مولفه برای انتخاب اعضای فهرست مورد حمایت اصلاح طلبان در انتخابات شورای اسلامی شهر کرمان عنوان و بیان کرد:

در شورای هماهنگی روی پاکدستی و خوشنامی افراد بسیار تاکید داشتیم و همین تاکید هم در دوره قبلی انتخابات وجود داشت که نتیجه آن اینک برای مردم قابل مشاهده است.

وی اظهارداشت: تاکنون حتی یک مورد تخلف که به مجموعه مدیریت شهری کرمان آسیب زده باشد نیز در دوره فعلی ثبت و اعلام نشده که نشانه جایگاه خوب این شورا در سطح کشور و نیز پاکدستی این اعضا و شایسته قدردانی است.

دبیر حزب کارگزاران سازندگی استان کرمان دیگر ملاک اصلاح طلبان در انتخاب ترکیب فهرست مورد حمایت خود برای انتخابات شورای شهر را کاهش میانگین سنی اعضا برشمرد و گفت: به دنبال انتخاب افراد جوان تر که پویایی بیشتر داشته باشند بودیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: افرادی که طی چند دوره متعدد همواره داوطلب یا عضو شورا بوده اند اما نتوانسته اند خدمت مفید و ماندگاری ارائه دهند، امروز هم حرفی برای گفتن نخواهند داشت.

وی معتقد است: مردم کرمان تا چندسال پیش، چندان از شرایط مدیریت شهری راضی نبودند تا اینکه در دوره کنونی مدیریت شهری، تحول نسبتا خوبی ایجاد شد و ما درصدد هستیم با تمرکز بر انتخاب افرادی متخصص و پاکدست برای شورا، این روند تحول در مدیریت شهری ادامه یابد.

به گفته صفاهانی زاده در ترکیب اعضای فهرست اصلاح طلبان برای شورای شهر کرمان مجموع سلائق و تخصص ها از حوزه عمران، معماری و شهرسازی، کشاورزی و محیط زیست، عمران، حقوق، جامعه پزشکی، فرهنگیان و رسانه حضور دارند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب، عملکرد مدیریت شهری در دوره کنونی را موفق ارزیابی می کند و معتقد است که اعضای این دوره به همه شعارهایی که در قالب لیست امید داده بودند عمل و حتی باوجود مشکلات مالی، ضمن پرداخت بدهی های دوره قبل، به وعده تکمیل پروژه هایی باقی مانده از گذشته نیز وفا کردند.

صفاهانی زاده به عنوان مثال به پروژه شهری «پل سیدی» شهر کرمان اشاره کرد که به قول او از از ۸۹ کلید خورده و باقی مانده بود و توضیح داد: از دو دوره قبل مدیریت شهری این پروژه  اجرایی نشده بود که ایرادهای شدید کارشناسی داشت اما در این دوره با بهره گیری از نیروهای توانمند و متخصص به سرانجام رسید.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم در شوراهای شهر باتوجه به ماهیت و تاثیرگذاری این نهاد مدیریت شهری از ابعاد مختلف مهم است تاکید کرد: عملکرد مدیریت شهری بیشتر غیرسیاسی است و مردم باید در انتخابات تصمیم بگیرند که شرایط جامعه و محل زندگیشان چگونه و با چه روشی باید بهبود یابد و ساخته شود.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا  ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71078
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.