آزادی ۱۲۰ مددجوی کرمان با بخشش ۱۰۴ میلیارد تومانی شاکیان محقق شد

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان به آزادی ۱۲۰ مددجوی جرائم غیرعمد و عمد سبک در بیت الزهرا (س) اشاره کرد و گفت: آزادی این مددجویان با بخشش ۱۰۴ میلیارد تومانی شاکیان محقق شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، سید مجتبی حسینی روز سه شنبه در آئین نهضت آزادسازی محکومان جرائم غیرعمد و عمد زندان های استان کرمان به مناسبت هفته بسیج در محل بیت الزهرای (س) کرمان افزود: مددجویان مورد نظر در راستای اجرای نهضت آزادسازی حدود ۱۳۱ میلیارد تومان بدهی داشتند که ۱۰۴ میلیارد تومان اخذ رضایت شکات حاصل شده و توان پرداخت و آورد مددجویان ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد مددجویان جرائم مالی غیرعمد و عمد رها شده از بند طی روزهای آینده به ۱۵۰ نفر افزایش خواهد یافت تاکید کرد: به منظور آزادسازی مددجویان در این مرحله تسهیلات قرض الحسنه از بانک های عامل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شده و چهار میلیارد و ۹۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان نیز از سوی ستاد دیه استان کرمان کمک شده است.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کرمان به کمک ۵۵۰ میلیون تومانی بسیج حقوقدانان نیز اشاره و بیان کرد: خیران این استان نیز کمک های بسیار خوبی را برای آزادی این محکومان داشته اند.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج همواره به عنوان بازویی توانمند در کنار مردم بوده و خدمت رسانی کرده است.

حسینی بیان کرد: داشتن روحیه و تفکر بسیجی در امر زندانبانی یک ضرورت است.

وی با اشاره به این مطلب که ایثار، اخلاق، تعهد و خدمت به مردم از شاخصه ای اصلی بسیج به شمار می رود تاکید کرد: یکی از دستگاه هایی که در آن ایثار وجود دارد، مجموعه زندان ها است زیرا زندانبان ها با تلاش شبانه روزی در راستای اصلاح و تربیت مددجویان ایثار می کنند و باید قدر مجاهدان این حوزه را بدانیم.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان با بیان اینکه تفکر و روحیه بسیجی در برهه های مختلف بسیار مهم و موثر بوده است، ادامه داد: امروز ۱۲۰ زندانی آزاد می شوند و در روزهای آینده نیز زمینه آزادی ۳۰ مددجوی دیگر فراهم خواهد شد.

وی از همکاری دادگستری کل استان کرمان، بسیج حقوقدانان، بسیج هنرمندان، ستاد دیه، انجمن حمایت زندانیان و خیران برای آزادسازی این مددجویان تقدیر کرد.

زمینه آزادی تعدادی از مددجویان زندان های کرمان در دومین سالگرد شهید سلیمانی فراهم می شود

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه بسیج در راستای اشتغالزایی و قطع کردن سیکل فقر تلاش می کند، تاکید کرد: سه هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در این استان فعالیت دارند که عمده اقدامات در حوزه های مختلف از جمله بهسازی خانه های محرومان، خدمات رسانی در حوادث و غیره از سوی این گروه ها انجام می شود.

سرهنگ محمدعلی نظری بیان کرد: بسیج حضور گسترده ای در حوزه های علمی و پژوهشی دارد و سوله های علم و فناوری کرمان به عنوان یکی از چهار استان دارای این سوله ها راه اندازی شده و با استفاده از این ظرفیت در راستای اشتغالزایی برای فرزندان این سرزمین در آینده اقدام می شود.

وی تصریح کرد: بسیج ارائه کمک های مورد نیاز در زمان شیوع کرونا، همکاری با دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهادهای مربوطه را در برنامه داشته و دارد و در این راستا خدمات گسترده ای ارائه شده است.

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان گفت: تیم های پزشکی پنج نفره توسط بسیج در این استان راه اندازی شده و در حال ارائه خدمات است.

سرهنگ نظری با اشاره به اینکه در سال گذشته هزار و ۸۰۰ مسکن ارزان قیمت از سوی بسیجیان ساخته شده و در اختیار محرومان قرار گرفته است، تاکید کرد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی علاوه بر اینکه سید الشهدای مقاومت است، سید الشهدای بسیج بوده و مومنانه ترین کارها را برای مسلمین و مردم دنیا انجام داده است.

وی ادامه داد: به مناسبت دومین سالگرد شهید سلیمانی زمینه آزادی تعدادی از مددجویان زندان ها فراهم خواهد شد.

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در راستای اهدای کمک های مومنانه نیز در چهار  مرحله بیش از ۳۰۰ میلیون تومان به خانواده های مددجویان اهدا شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80382
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.