آزادی ۱۵۰ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های کرمان

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۰ زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌های استان کرمان آزاد شده اند.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید حجت الله موسوی قوام، مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۰ زندانی جرائم غیر عمد با مبلغ ۹۰ میلیارد ریال از زندان‌های استان کرمان آزاد شده اند.

او افزود: ۸۵ درصد این مبلغ برای آزادی زندانیان از محل کمک‌های مردمی و خیران و مابقی ازمحل کمک‌های ستاد دیه استان، ستاد دیه کشور، بانک هاو صندوق خسارت و اخذرضایت شاکی تامین شده است.

موسوی قوام با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴۱ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، تصریح کرد: ۸ میلیارد تومان برای آزادی این تعداد زندانی نیاز است.

او به بالاترین آمار جرم در بین زندانیان جرایم غیر عمد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر۵ محکوم به پرداخت دیه، ۷۴ نفربدهکار مالی، ۵۶ نفر بدهکار مهریه و مابقی بدهکار نفقه هستند.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان تصریح کرد:کمترین آمار زندانیان جرائم غیرعمد مربوط به زندان منوجان با صفر و زندان زرند با یک مددجو و بالاترین آمار مربوط به شهر کرمان با ۸۷ نفر است.

موسوی قوام بیان داشت: در حال حاضر۱۸ نفر زندانی جرائم غیر عمد ورودی سال ۹۸ و ۹۹ و مابقی ورودی امسال است که ستاد دیه تلاش می‌کند تا ورودی‌های سال قبل را از زندان‌های استان آزاد کنند.

او با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ جشن گلریزان در استان به صورت مجازی و غیر حضوری برپا شده اند؛ گفت: بیش از ۱۷ میلیارد و ۷۵۱ میلیون تومان تعهد خیران بوده که تاکنون ۸۰ درصد این مبلغ وصول شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80607
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.