آغاز عملیات اجرایی بیمارستان صحرایی بحران کرمان

علیرضا رزم حسینی در آئین بهره برداری از پیشرفته ترین دستگاه ام. آر. آی جنوب شرق کشور در بیمارستان فاطمه الزهرا (س) کرمان با تاکید بر اینکه از ابتدای دولت تدبیر و امید در استان کرمان به دنبال افزایش ضریب تخت های بیمارستانی بوده ایم افزود: سرانه تخت های بیمارستانی نسبت به بیماران در استان از کشور پایین تر است.

وی از کمبود پنج هزار تخت بیمارستانی در استان کرمان خبر داد و یادآورشد: در حال حاضر 2 هزار و 500 تخت بیمارستانی در این استان در حال ساخت است که انتظار می رود سپاه ثارالله به مجموعه بیمارستان فاطمه الزهرا (س) اکتفا نکرده و بلکه در افزایش تخت‌های بیمارستانی به استان کرمان نیز کمک کند.

استاندار کرمان از آمادگی مدیریت استان و مجمع نمایندگان برای کمک به سپاه ثارالله برای تامین مالی فاز جدید بیمارستان فاطمه‌ الزهرا (س)کرمان با 300 تخت بیمارستانی خبر داد و خاطرنشان کرد: برای راه‌ اندازی بیمارستان های صحرایی در شرایط بحرانی در استان کرمان با فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه مذاکراتی صورت گرفته است که کلنگ این پایگاه در دهه فجر سال جاری به زمین خواهد خورد.

رزم حسینی با اشاره به اعزام اتوبوس های سیار بیمارستانی به مناطق محروم، تصریح کرد: این اقدام خوب از سوی سپاه در حال انجام است و طی مذاکرات به عمل آمده مقرر شده چند دستگاه اتوبوس به استان کرمان اختصاص یابد.

وی از سپاه به عنوان مجموعه ای انقلابی یاد کرد که مردم از این مجموعه انتظار دارند در حوزه سلامت حضور پررنگی داشته باشد، افزود: یک قطعه زمین توسط یکی از خیرین، وقف بیمارستان فاطمه الزهرا(س) شده است که سپاه ثارالله می تواند این زمین را برای تامین مالی فاز جدید بیمارستان فاطمه ‌الزهرا (س) با 300 تخت بیمارستانی اختصاص دهد که در این راستا دولت آمادگی دارد در خصوص صدور مجوزات لازم و تامین مالی این پروژه یاری رسان باشد.

** برپایی 16 بیمارستان مردمیاری در مناطق محروم جنوب شرق کشور

رئیس بیمارستان فاطمه ‌الزهرا (س) نیز در ادامه این آئین با اشاره به کلنگ زنی احداث بیمارستان فاطمه الزهرا(س) از سوی سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس، گفت: این بیمارستان در سال 81 با 96 تخت بیمارستانی افتتاح شد و در طول این سالها در راستای ارتقای خدمات آن گام های بسیاری برداشته شده است.

علی مقدمی با اشاره به اخذ رتبه اول بیمارستان فاطمه الزهرا(س) در ارزشیابی های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی سالیان متوالی، افزود: نهضت بازسازی و بهسازی بیمارستان در چند سال اخیر شدت زیادی گرفته به گونه ای که 95 درصد آن کاملا استانداردسازی شده است.

وی به راه اندازی و نوسازی کلینیک تخصصی بیمارستان، بخش زایشگاه، بخش مردان، بخش ICU و اورژانس اشاره کرد و یادآورشد: اورژانس این بیمارستان پس از بیمارستان ‌های دانشگاهی، بیماران تصادفی را پذیرش می‌ کند.

رئیس بیمارستان فاطمه‌ الزهرا (س) خاطرنشان کرد: طی یکسال گذشته بیش از 16 بیمارستان مردم یاری در جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و پیرانشهر برپا شده و به مردم مناطق محروم خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=16648
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.