اجرای طرح «روستای بدون بیکار» در عنبرآباد

به گفته معاون فرمانداری عنبر‌آباد، 80 میلیارد ریال برای اجرای طرح «روستای بدون بیکار» در روستای کشکمور عنبرآباد در نظر گرفته شده است تا برای اشتغال پایدار سرمایه گذاری شود.

خبرنگار: نجمه سعیدی | سمندری معاون عمرانی فرمانداری شهرستان عنبرآباد در مورد این طرح به کرمان نو گفت: روستای کشکمور از توابع بخش جبالبارز جنوبی شهرستان عنبرآباد است که چندین سال دچار خشکسالی متعددی بوده است، بعد از ارزیابی میدانی ای که برای این روستا انجام داده ایم، متوجه شدیم اگر خشکسالی ها به همین نحو ادامه پیدا کند و کار حمایتی ای برای اهالی انجام نشود این روستا در آینده با مشکلات خیلی بیشتری مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: به همین خاطر طرح روستای بدون بیکار برای این منطقه پیشنهاد داده شد.این طرح برای ایجاد اشتغال پایدار اهالی روستا و توابع آن در نظر گرفته شده و در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان هم فرایند کار مورد تایید و مصوب شد که 8 میلیارد تومان اعتبار برای آن اختصاص یابد.

پرورش نهال، اشتغال اصلی در روستای کشکمور

سمندری اعلام کرد: این اعتبار با همکاری دستگاه اجرایی جهاد کشاورزی در اختیار مردم قرار می گیرد و برای این طرح شغل های مشخصی تعریف شده اما فقط به همان شغل های تعریف شده تعلق نمی گیرد، اگر شخصی شغل جدیدی مد نظرش باشد و مورد تایید ما هم باشد، مشمول دریافت این تسهیلات می شود.

معاون فرماندارعنبرآباد ناکید کرد: این تسهیلات برای مشاغل سنتی و قدیمی ای که آب بر هستند، پرداخت نمی شود و ما پیگیر این موضوع هستیم که مشاغلی رونق بگیرند که مصرف آب کمتری داشته باشند و بیشتر هم تاکیدمان بر کشت های گلخانه ای برای پرورش نهال است.

سمندری ادامه داد: شغل اصلی در روستای کشکمور، پرورش نهال است ولی چون ساختار مناسبی ندارد، می خواهیم کاری کنیم که اصولی تر انجام شود، جهاد کشاورزی بر آن نظارت کند تا بتوانند نهال های تولید شده در این روستا را به شهرستان های بیشتری بفرستند.

اشتغال پایدار و جبران خشکسالی

وی گفت: متقاضیان برای دریافت این تسهیلات کافی است همان شرایط عادی برای وام گرفتن را داشته باشند و بعد از ارائه تقاضا به جهاد کشاورزی معرفی می شود و جهاد کشاورزی لیست تایید شده را به ما ارائه می دهد و ما هم از طریق صندوق کار آفرینی امید به آنها وام می دهیم. پیش بینی کرده ایم که همه متقاضیان بتوانند این وام را دریافت کند و سقف پرداخت این تسهیلات بر اساس طرحی است که که ارائه داده می شود. هدفمان این است که بروکراسی اداری کم شود و سریع تر این کار به نتیجه نهایی برسد و مشکلات برای جذب سرمایه سریعتر حل شود.

سمندی یادآور شد: این طرح برای اشتغال پایدار و جبران خشکسالی است و صرفا در یک نقطه قابل اجرا نبوده و به همین دلیل برای همه ی توابع این روستا اجرا می شود.تا در یک موقعیت جغرافیایی بزرگتری ایجاد شود اگر به این نتیجه برسیم که تسهیلاتمان به جذب نهایی رسیده و با کمبود مواجه شدیم، اعتبارمان را هم افزایش می دهیم. سمندری ضمن اشاره به این نکته که بازپرداخت این تسهیلات 3 و 5 ساله بوده است، گفت: این طرح برای اولین بار در جنوب استان در شهرستان عنبرآباد انجام می شود و تاثیر به سزایی در توسعه روستا و توابع آن خواهد داشت و اکنون کلید خورده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=57084
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.