احداث مرکز رشد و کار آفرینی در کرمان

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رشد خوب استان کرمان در زمینه هنرستان های فنی و حرفه ای از احداث یک مرکز رشد و کار آفرینی در استان برای حمایت از هنرجویان خبر داد.

صبح امروز پنج شنبه هفتم شهریور در ششمین روز از هفته دولت جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش، مجمع نمایندگان استان کرمان و روسای آموزش و پرورش استان با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش، استاندار و جمعی از مسوولان در کرمان برگزار شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در این جلسه گفت: 300 کلاس درس جدید از اول مهر برای دانش آموزان کرمانی راه اندازی می‌شود.
حسینی افزود: تا آخر مهر در استان کرمان هیچ مدرسه خشت و گلی نخواهیم داشت و  در بیش از ۷۵۰ کلاس درس، بخاری های نفتی تبدیل به بخاری هوشمند می شوند.
وی ادامه داد: به دلیل رشد خوب استان کرمان در زمینه هنرستان های فنی و حرفه ای، یک مرکز رشد و کار آفرینی در استان، برای حمایت از هنرجویان احداث و به مدارس شبانه روزی هم ۱۰ میلیارد تومان کمک می شود؛ همچنین مشکل ایاب و ذهاب دانش‌آموزان نیاز ویژه ((استثنایی)) هم تامین اعتبار و رفع خواهد شد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در مجموع در کل کشور تا اول مهر امسال دو هزار پروژه آموزشی افتتاح شده است.
حسینی همچنین در مورد جذب نیرو توسط وزارت آموزش و پرورش گفت: هیچ نیرویی حق رفتن سر کلاس درس را ندارد مگر از طریق دانشگاه فرهنگیان.
وی ادامه داد: مجلس جذب 12 هزار نیرو از طریق ماده 28 را بر ما تحمیل کرد که کار بسیار اشتباهی بود و ما برای همین نیروها هم دوره یک ساله آموزشی در دانشگاه فرهنگیان گذاشته‌ایم.

در ادامه استاندار کرمان در جمع بندی جلسه امروز گفت: در این جلسه مقرر شد کار گروه تسهیل امور خیرین بر اساس دستور العمل وزارت خانه تشکیل شود.
فدایی ادامه داد: تلاش برای سوق دادن خیرین به سمت مسائل آموزشی در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار گرفته و شعبه مجمع خیرین توسعه آموزش فنی و حرفه ای و انجمن خیرین آموزش‌یار نیز راه اندازی می‌شود.
وی افزود: واگذاری زمین به مدارس غیر دولتی بر اساس قانون مربوطه توسط آموزش و پرورش پیگیری و در صورت لزوم معاونت عمرانی استانداری نیز همکاری کند.
فدایی گفت: تمام مراکز پیش دبستانی باید از آموزش و پرورش مجوز اخذ نمایند و مراکز بدون مجوز از طریق مراجع قانونی تعطیل شوند.
استاندار کرمان تصریح کرد: مدیران مدارس نیز باید کسری معلمان را از طریق روش های اعلام شده رفع کنند، به طوری که اول مهر هیچ کلاسی بدون معلم نباشد؛ در رابطه با مدارس غیر دولتی هم باید چهار اصل: حمایت،هدایت، کفایت و نظارت کاملا مورد توجه قرار گیرد.

در جریان این سفر از دبیرستان دخترانه ۱۸ کلاسه دولتی(خیرساز) شهید محمد حسین مهدوی بازدید و کلنگ احداث یک مجتمع خیر ساز ۲۴ کلاسه به نام مهدی و محمد علی صفری، در منطقه سرآسیاب کرمان زده شد.

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=33440
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.