جانشین پلیس راه استان کرمان:


اختصاص رتبه اول محور کرمان ـ بم در بحث تصادفات جاده ای

جانشین رئیس پلیس‌راه استان کرمان گفت:رتبه اول تصادفات استانی را محور کرمان- بم به خود اختصاص داده است همچنین در این محور توسط راهداری شهرستان بم نیز تلاش ها و اقدامات خوبی نسبت به سایر شهرستان هایی که از پتانسیل معادن هم برخوردار هستند انجام شده است.

سرهنگ پیام محمدی روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه پلیس راه بم- زاهدان ضمن اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در بحث ترافیک و سوانح ترافیکی گفت: ۳۲ سازمان در بحث ترافیک دخیل هستند که رهبری در یکی از فرمایش هایشان به نیروی انتظامی دستور داده اند تا سهم سایر سازمان ها در بحث ترافیک مشخص شود .

او بیان کرد: از تصادفات به عنوان یک چالش اساسی و مهمترین آسیب اجتماعی می توان یاد کرد چرا که در تصادف ها خسارت های مادی و معنوی زیادی به جامعه و خانواده ها محتمل می شود که انتظار می رود دستگاه ها در کنار یکدیگر امنیت را به مردم هدیه دهند.

جانشین رئیس پلیس‌راه استان کرمان خاطرنشان کرد: امنیت نیاز ملی جامعه است همچنین امنیتی که در جامعه شاهد آن هستیم جدا از مسایل اقتصادی که گلایه مندی هایی را به وجود آورده مرهون خون شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و حریم هستیم.

سرهنگ محa6cc604a a4e4 4825 95df 643bca40e06fمدی اظهارداشت:امنیتی که در جاده ها داریم شایسته مردم ایران نیست زیرا در کشور سالانه ۱۷ هزار نفر کشته می دهیم و استان کرمان رتبه ۲ کشوری را در بحث آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات دارد.

جانشین رئیس پلیس‌راه استان کرمان تاکید کرد:در بحث فرهنگ تصادف بسیار ضعیف عمل کرده ایم زیرا روی این موارد کار نشده است همچنین در بحث اقدامات سلبی نیز تمام تلاشمان را کرده ایم به طوری که امسال بالای ۷۰۰هزار تخلف اعمال قانون شده که از این تعداد۵۰۰ هزار تخلف حادثه ساز بوده است.

به گفته او هر تصادف زایده یک تخلف است یا هر تخلف رانندگی آبستن یک حادثه است .

سرهنگ محمدی می گوید بالای پنج هزار و۹۰۰ خودرو در هشت ماهه امسال توقیف شده است همچنین اقدامات سلبی به حدی رسیده که در وضعیت ایستایی قرار گرفته ایم و از ۲۱ هزار کشته به ۱۷هزار کشته رسیده ایم و این ثبات می تواند یک وضعیت هشدار باشد.

او گفت: سال گذشته رتبه دوم کشوری را در کاهش تصادفات کسب کردیم و متاسفانه در ۸ماهه ابتدای سال در بم حدود ۵۰ کشته و ۴۰۰ مجروح ناشی از تصادفات جاده ای داشتیم.

جانشین رئیس پلیس‌راه استان کرمان ادامه داد:در بحث ترافیکی نیروی انتظامی ۱۹ درصد و راهداری ۳۳ درصد نقش دارد و هر دستگاهی به سهم خود باید پای کار آید.

این مقام انتظامی اظهارداشت: خودروها و جاده های ما مشکل دارند و ناایمن هستند همچنین عمده تصادفات ما به دلیل واژگونی است و بیشتر صدمات به دلیل سرعت و نبستن کمربند ایمنی سرنشین عقب است .

در پایان این مراسم از زحمات سروان هادی غضنفری پور سرپرست پلیس راه بم-زاهدان با اهداء لوح سپاس تقدیر و سروان نعیم مفلحی به سمت سرپرست پلیس راه بم زاهدان منصوب شد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80733
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.