ادامه ساخت پادگان کهنوج اولویت ارتش نیست

استقرار پایگاه ارتش در کهنوج، همانی که سال 94 دردستور کار نیروی زمینی ارتش قرار گرفت و سال 96 کلنگش قرار بود توسط معاون وزیر دفاع زده شود، چند وقتی هست که منتفی شده و با خبرهایی که از تعطیلی این پادگان به گوش می رسد قرار نیست سایه محرومیت از سر مردم کنار رود و روی خوش اقتصادی و اجتماعی را ببیند.
این پادگان با ظرفیت 5هزارنفری در ابتدای جاده کهنوج به قلعه گنج با اختصاص 1200 هکتار زمین به ارتش مجوز ساخت گرفت، اما بعد از مدتی خبر آمد که قرار است این پادگان به جیرفت منتقل شود، سوال‌ها زیاد بود که مگر می‌شود یک پایگاه نظامی تغییر مکان پیدا کند و جابه جا شود؟
شایعه انتقال پادگان
به جیرفت
بهمن ماه سال گذشته بود که «کاغذوطن» این ماجرا را پیگیر شد و به خبرهایی رسید که انگار پیمانکاران دسته چندم پادگان با هدف افزایش قیمت ملک شخصی خود، در فضای مجازی به این شایعه انتقال پادگان دامن زده بودند.
با این وجود احمد امینی روش فرماندار جیرفت این خبر را به شدت تکذیب کرد و گفته بود که تاکنون هیچ صحبتی در این خصوص صورت نگرفته است و این فقط یک شایعه در حد فضای مجازی است که صحتی ندارد.
خبر انتقال پادگان
به سیرجان
این ماجرا ادامه داشت تااین که در اردیبهشت همین امسال یک منبع آگاه به ما خبر از انتقال پادگان به سیرجان را داده که در همین زمینه انگار دو نماینده جنوب استان ورود کرده و طوماری نوشته و امضا کردند و برای رسیدگی به تهران فرستادند. در همان زمان کمالی پور نماینده مردم جیرفت به «کاغذ وطن» گفته بود که این پادگان در محدوده حوزه انتخابیه من نیست اما از هر اتفاقی که به نفع 5 شهرستان دیگر جنوب و مردم آن منطقه باشد دفاع می کنم. به گفته او تعطیل کردن هیچ پروژه ای در منطقه به نفع هیچکس نیست و ارتش هم نباید پروژه خود را ابتر رها کند و برود. نماینده جیرفت و عنبرآباد ادامه داد:«با توجه به ضروریات و نیاز منطقه و پولی که از منابع بیت المال در این بخش هزینه شده است گفته بود مصلحت نیست تا این پروژه منحل و یا به مکانی دیگر منتقل شود بنابراین این کار را در دستور کارخود قرار داده و حتما پیگیری های لازم را به عمل خواهم آورد.»
این بار تعطیلی پادگان شایعه نیست
گرچه کار حصارکشی پادگان انجام و فنس کشی پادگان در بهمن ماه بـه مناقصه گذاشته شده بود اما با این حال با این که چند ماهی از داستان انتقال پادگان می گذرد این روزها در فضای مجازی زیاد دیده می‌شود که قرار است این پادگان تعطیل شود و امید مردم منطقه نا امید شود، زیرا که ورود حدود 15هزار نفر سرباز در شهر باعث اشتغال‌زایی شده و جدا از نجات مردم فقر و بیکاری، اجتماع و فرهنگ هم در منطقه مورد تاثیر قرار می گیرد.
حمزه تعطیلی پادگان
را تایید می کند
با توجه به این که نماینده پنج شهرستان جنوبی در دفعات قبل با وزیر دفاع نامه نگاری داشته و شایعات منتفی یا جا به جا شدن پادگان رد شده بودند اما این بار انگار تعطیلی این پروژه شایعه نیست و احمدحمزه به «کاغذوطن» می‌گوید: ادامه ساخت این پروژه منتفی نشده و فقط تعطیل شده است. او ادامه می دهد که به دلیل مسایل مالی ارتش اعلام کرده این پادگان فعلا در اولویت ما نیست و خیلی وقت است که این پادگان تعطیل شده.به گفته او دنبال این هستیم تا بتوانیم ساخت این پروژه را فعال کنیم اما فعلا مقامات مسوول جوابی که می دهند این است که کهنوج در اولویت نیست و باید ببینیم به چه توافقی می‌رسیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=18557
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.