استان کرمان به ۶ قرارگاه منطقه‌ای نماز جمعه تقسیم‌بندی شد

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان از تقسیم استان به شش قرارگاه منطقه‌ای نماز جمعه خبر داد و گفت: ۵۲ امام جمعه در استان مشغول فعالیت داریم.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام علی حسنی‌سعدی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با بیان اینکه پنجم مرداد سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه کشور است، اظهار داشت: نظام مقدس اسلامی در طول انقلاب فراز و نشیب‌هایی داشته است و در تمام این مدت دشمن سعی کرده تا با توطئه‌های مختلف بر سر راه پیشرفت‌های نظام مانع ایجاد کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان با بیان اینکه دشمن به دنبال تغییر هویت ایرانی اسلامی و ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه است، گفت: در این راستا هسته اصلی نظام و بیشتر از همه قشر مذهبی جامعه را نشانه گرفته است.

وی با اشاره به اینکه هدف قرار دادن اعتقادات مردم از دیگر توطئه‌های دشمن است که با شبه افکنی و تولید محتوای کذب و انتشار آن در فضای مجازی، کاهش اعتقادات دینی و مذهبی مردم را دنبال می‌کند، افزود: دوران دفاع مقدس دوران عزت و اقتدار نظام اسلامی است و در آن زمان جوانانی از همین مردم با اعتقاد کامل و ایمان راسخ در جبهه‌ها حاضر شدند و از مرزها و ناموس این کشور دفاع کردند.

حسنی‌سعدی با بیان اینکه امروز در کشور دچار یک جنگ تمام عیار فرهنگی هستیم، ادامه داد: باید بدانیم خدای روزهای دفاع مقدس، خدای امروز ما هم هست، اگر ایمان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه آثار و برکات زیادی برای جامعه دارد و در آن مواردی مطرح می‌شود که آگاه سازی جامعه را به‌دنبال دارد، گفت: نماز جمعه در دو بعد عبادی و سیاسی اجتماعی برگزار می‌شود و فضیلت زیادی دارد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، نماز جمعه را قلب فرهنگی یک شهر عنوان می‌کنند، افزود: هر چه حضور در نماز جمعه در یک شهر کمرنگ‌تر باشد قطعاً آسیب‌های اجتماعی در آن شهر بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه سامانه اعتلای فرهنگی در کشور طراحی شده، بیان کرد: در این سامانه هر امام جمعه یک صفحه شخصی دارد که در آن با مسئله شناسی به‌دنبال پیگیری این مسئله در آن منطقه است.

حسنی‌سعدی با بیان اینکه 900 پایگاه نماز جمعه در کشور داریم که با طراحی این سامانه 900 مسئله مهم در مناطق مختلف قابل پیگیری است، گفت: استان کرمان به شش قرارگاه منطقه‌ای نماز جمعه تقسیم‌بندی شده است.

وی با اشاره به اینکه شبکه امامت در استان کرمان تشکیل شده است، ادامه داد: کتابچه اداره مسجد به همت دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان تهیه و در اختیار ائمه جماعت قرار داده می‌شود تا عملیات مشترک فرهنگی انجام شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان با بیان اینکه در 56 نقطه استان کرمان نماز جمعه برگزار می‌شد اما در حال حاضر برگزاری نماز جمعه در هنزاء، ساردوئیه و مردهک به دلایل مختلف و جمعیت محدود تعلیق شده است، گفت: 52 امام جمعه در استان مشغول فعالیت داریم و در نرماشیر هم  در حال حاضر امام جمعه نداریم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=92599
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.