اعتراض دانشجویان پرستاری به شهریه آزمون صلاحیت علمی

امسال دانشجویان ورودی 93 و 94 رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی باید یک آزمون تعیین صلاحیت پرستاری داشته باشند اما این فاینال علمی شفاهی در حالی برگزار می شود که هزینه آن برابر با هزینه یک ترم شهریه ثابت دانشجو است.

آزمون تعیین صلاحیت رشته پرستاری که برای ورودی های 93 سراسری شده، قرار است در تیرماه برگزار شود اما این آزمون برای همه یکی نیست، یک سر جدایی برای دانشجویان ورودی 93 دارد و یک راه دراز هم برای بچه های 94.

قضیه از این قرار است که برای این آزمون هزینه ای برابر با هزینه شهریه ثابت دانشجو در نظر گرفته شده و دانشجو باید این هزینه را  قبل از شروع سال تحصیلی98-97 بپردازد. یکی از دانشجوهای پرستاری به«کاغذوطن» می گوید ما باید قبل از وارد شدن به سال آخر این آزمون را بدهیم، این یک آزمون عملی است که ما هم راضی هستیم تا خودمان را بسنجیم، اما ما باید برای این فاینال یک میلیون و 60 هزار تومان برابر با شهریه ثابتی که داریم بپردازیم، این برای بچه های خودگران  هم برابر با پنج میلیون  و 450 هزار تومان است.

شمس الدین ادامه می دهد شهریه ثابت بچه های سال 93، سیصد و 25هزار تومان است، برابر با این شهریه سیصد تومانی هم باید هزینه آزمون بدهند، چرا خب ما باید این مقدار چند برابری را پرداخت کنیم تازه در این وضعیت وحشتناک اقتصادی، خب ما از کجا بیاوریم؟

او می گوید این تعیین صلاحیت میتواند با هزینه 100 هزار تومانی هم جلو رود، این همه پول برای یک آزمون غیر منطقی هست.

مهلا یکی  دیگر از دانشجویان میگوید ما باید بعد از شهریه ترم جدید که با هزینه های کارورزی چند میلیونی می شود  یک پولی هم برای واحد های متغیر بدهیم، به گفته او  هر دانشجو سه بار فرصت دارد  که در این آزمون شرکت کند و نمره قبولی را بگیرد، یعنی اگر دانشجویی به هر دلیلی قبول نشد یک بار دیگر هم باید این مبلغ  یک و 60 میلیونی را بپردازد، تازه بعد از سه بار هم اگر قبول نشود، کلا اخراج می شود، همه درسی هم که خوانده انگار نخوانده. این دانشجو که از هزینههای غیر منصفانه جلوی رویش ترس دارد می گوید ما می دانیم که این برابری هزینه فاینال با شهریه ثابت هنوز بخشنامه نشده و ما فرصت داریم که حرفمان را به گوش مسوولان برسانیم، اما اگر این موضوع مصوب شود، ما دستمان به هیچ جا بند نیست.این طور که مشخص است بچههای پرستاری  نامه ای به دکتر منظری توکلی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان نوشته اند در این نامه ضمن گلایه دانشجویان از عملکرد مسوولین دانشگاه آزاد اسلامی و نگاه مشتری مداری نه دانشجویی این دانشگاه ،دلایلی را دال بر صدق این ادعا آورده اند که عبارتند از:1- افزایش شهریه ثابت دانشجویان خودگردان ثبت نام شده در سال 94  در هر سال تحصیلی جدید که بنابر بخشنامهها کاری خلاف است.

2- افزایش بیش از 60 درصدی شهریه ثابت دانشجویان سال 94 نسبت به سال 93

3- عدم تعریف شهریه ثابت و متغیر برای دانشجویان خودگردان و گرفتن مبالغ غیر عرف و من درآوردی

4-عدم ارایه خدمات رفاهی و آموزشی در محیط بیمارستانی و

این دانشجویان در این نامه از منظریتوکلی انتظار دارند در پیگیری مطالبات از هیچ اقدامی دریغ نکند و هیات امنای دانشگاه را از ثمره تصمیمات و تبعات سو آنها بر وضعیت آموزشی دانشجویان آگاه نمایند.در این نامه همچنین دانشجویان تاکید کردهاند که ما حق طرح دعوی و تجمع مسالمت آمیز در اعتراض به تصمیمات اتخاذی دانشگاه  را بر خود محفوظ دانسته و در همین راستا چند رونوشت از این نامه برای مراحل بعدی طرح دعوی جهت رسیدگی به افراد مربوطه فرستاده شده است.

«کاغذوطن» در خصوص این خواسته دانشجویان تلاش کرد که با رییس دانشگاه و همچنین رییس دانشکده پزشکی پرستاری   دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان تماس بگیرد اما هیچ یک از مسوولان پاسخگو نبودند .

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=18412
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.