افتتاح و بهره برداری از پنج طرح کشاورزی در بم

کرمان‌نو-سرپرست فرمانداری بم از افتتاح پنج طرح کشاورزی و آب و خاک با اعتبار ۲۶۴ میلیارد ریال در هفته جهاد کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

محمد برزنگ روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح طرح های کشاورزی در بم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه هزار و ۲۹۰ میلیون ریال از اعتبارات این طرح ها مربوط به اعتبارات دولتی بوده و مابقی آورده سرمایه گذاران است.

او بیان کرد: این طرح‌ها شامل یک طرح آبیاری کم فشار در موتور پمپ بروات به مساحت ۴۷ هکتار است که ۳۷۰ میلیون تومان در این طرح هزینه شده است.

به گفته او تعداد ۶۵۰ کشاورز در این طرح سهیم هستند که آورده هر کدام از کشاورزان ۴۰میلیون تومان بوده است.

IMG 20220615 WA0057

سرپرست فرمانداری بم همچنین بیان کرد: طرح صنایع بسته بندی لُرا (LORA) با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های مورد افتتاح در هفته جهاد کشاورزی است.

برزنگ ادامه داد: این واحد بسته بندی روزانه یک‌هزار تن بسته بندی انجام می دهد و ۶۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر غیرمستقیم در این طرح اشتغال دارند.

او ادامه داد: این طرح در زمینه تهیه توزیع بسته بندی و صادرات فعالیت دارد که به کشور روسیه صادرات انجام می دهد.

او تاکیدکرد: طرح صنایع بسته بندی و سردخانه لنگری نیز با اعتبار ۶ میلیارد تومان و اشتغال آفرینی مستقیم ۴۰ نفر با ظرفیت یک‌هزار و ۵۰۰ تن در بخش سردخانه و یک هزار تن در بخش بسته بندی در بم افتتاح شد.

سرپرست فرمانداری بم افزود: ۲ طرح گلخانه سبزی و صیفی در سطوح پنج هزار و ۶ هزار مترمربع با ظرفیت تولید ۱۲۰ و ۱۵۰ تن سالانه به بهره برداری رسید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=90060
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.