افزایش ۳۰ درصدی اهدای خون در رفسنجان در شب‌های قدر

رئیس مرکز انتقال خون شهرستان رفسنجان از افزایش ۳۰ درصدی اهدای خون در شهرستان رفسنجان در شبهای قدر نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهدی محمدحسینی در تشریح این خبر اظهار کرد: اهدای خون علاوه بر اینکه یک عمل پسندیده با اجر دنیوی و اخروی محسوب می‌شود فواید بسیار زیادی نیز برای سلامت افراد به همراه دارد و به نظر می‌رسد که اهدای خون فقط به نفع گیرندگان نیست بلکه اهدا کنندگان خون نیز از مزایای ناشی از کمک به دیگران بهره‌مند می‌گردند.

وی بیان کرد: اهدای خون مستمر در بازه‌های زمانی استاندارد می‌تواند علاوه بر به دست آوردن سلامتی از ابتلاء به بیماری‌های مختلف در بدن انسان جلوگیری کند و از مزایای اهدای خون می‌توان به سلامت قلب و عروق، کاهش خطر ابتلاء به بیماری ، کاهش غلظت خون اشاره کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به نیازمندی مرکز انتقال خون رفسنجان به ذخایر خون به عنوان یک نیاز همیشگی و ذخیره‌سازی آن به اندازه کافی برای مواقع بحرانی، در شب‌های ماه رمضان ساعات فعالیت این مرکز افزایش یافت و در شبهای قدر نیز پذیرای مراجعان بود.

رئیس مرکز انتقال خون شهرستان رفسنجان بیان کرد: برای جلوگیری از کاهش ذخایر خون، کاهش تعداد مراجعه کنندگان و همراهی در پویش نذر خون روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ الی ۱۳ و پنجشنبه ها از ساعت ۸ الی ۱۲ و در ماه مبارک رمضان عصرهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۷ لغایت ۲۲ پذیرش اهداکنندگان صورت می‌گیرد تا افراد روزه دار پس از افطار امکان مراجعه به مراکز اهدای خون را داشته باشند.

محمدحسینی با اشاره به مراجعات اهداکنندگان در شبهای قدر، توضیح داد: از هجدهم ماه مبارک رمضان تا شب بیست و سوم ماه مبارک، در مجموع ۴۵۰ نفر از شهروندان به مرکز انتقال خون رفسنجان مراجعه کردند که این تعداد ۳۵۰ واحد خون اهدا کردند.

به گفته وی اهدای خون در شبهای قدر در رفسنجان نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است.

محمدحسینی یادآور شد: از مجموع اهدا کنندگان در این سه شب ۱۸۳ نفر اهدا کننده مستمر و ۱۲ نفر هم زن بودند.

رئیس مرکز انتقال خون شهرستان رفسنجان همچنین از کاهش اهدای خون بانوان در شهرستان نسبت به متوسط استان و کشور خبر داد و از بانوان رفسنجانی درخواست کرد برای یاری افراد نیازمند و بیماران تالاسمی اهدای خون را انجام دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87716
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.