افزایش 492 درصدی کشفیات قاچاق سوخت در شهرستان کرمان

سرهنگ محمدرضا فداء صبح امروز 10 بهمن‌ماه در نشست خبری مهاجرین افغانی یکی از دغده‌های مهم شهروندان کرمانی دانست و بیان کرد: بخشی از جرایم و همچنین تکدی‌گری‌های شهرستان کرمان مربوط به اتباع بیگانه است.
وی ادامه داد: با توجه به قیمت سوخت، افراد سود جو اقدام به قاچاق سوخت می‌کنند هیچ دستگاهی به اندازه نیروی انتظامی با این پدیده شوم برخورد نکرده است، گفتنی است که از ابتدای سال جاری تا کنون 492 درصد افزایش کشفیات سوخت قاچاق در شهرستان کرمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم.
به گزارش ایسنا، فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و تاثیر آن بر جرایم تصریح کرد: بیشتر سرقت‌های شهرستان کرمان سرقت‌های عادی است. برخی اوقات باید زیرساخت‌هایی وجود داشته باشد، نیست؛ لذا هزینه آن را باید نیروی انتظامی پرداخت کند به‌طور مثال عدم وجود پارکینگ‌های عمومی در سطح شهر باعث افزایش سرقت قطعات خودروها شده است.
وی از افزایش 32 درصدی دستگیری مجرمین در انواع سرقت‌ها خبر داد و عنوان کرد: 19 درصد سرقت‌ها مربوط به سرقت قطعات خودرو و سرقت اماکن خصوصی، منزل و موتورسیکلت در رتبه‌های بعدی سرقت‌های شهرستان کرمان قرار دارند.
فداء طرح‌‌های اجرای امنیت اجتماعی شهرستان کرمان را در سال جاری تا کنون 114 مورد اعلام کرد و افزود: در سال گذشته تا بهمن‌ماه 96 طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی 85 مورد بوده است و این طرح‌ها در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و برخی از آنها به صورت ضربتی برای غافلگیری مجرمین اجرا شده‌اند این طرح‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: امسال 5 طرح برای جمع‌آوری خرده فروشان مواد مخدر به صورت ضربتی برای غافلگیری خرده فروشان در سطح شهرستان کرمان اجرا شد که در آنها 113 نفر خرده فروش مواد مخدر دستگیر شده‌اند و در این طرح‌ها 395 فقره بازرسی انجام شد.
فرمانده انتظامی شهرستان کرمان جمع آوری کودکان کار جزی وظایف نیروی انتظامی ندانست و بیان کرد: نیروی انتظامی با سایر دستگاه‌ها در زمینه ساماندهی کودکان کار و تکدی‌گران همکاری می‌کند و همچنین گرم خانه‌های شهر کرمان روزانه پذیرای 100 نفر از بی‌خانمان‌ها هستند.
وی از کاهش قتل در شهرستان کرمان در سال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: بیشتر قتل‌های در شهرستان کرمان غیرمسلحانه است و امسال با روند کاهشی 41 درصدی در شهرستان کرمان در خصوص قتل‌های غیرمسلحانه مواجه بوده‌ایم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=24105
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.