امتیاز استان کرمان در سامانه سراسری اعتلای فرهنگی پایین است

کرمان‌نو-رییس دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمان گفت: در سامانه سراسری اعتلای فرهنگی متاسفانه در کشور استان کرمان امتیاز پایینی دارد و شرق استان کرمان نیز در سطح استان از امتیاز کمتری برخوردار است.

به گزارش کرمان‌نو، حجت‌الاسلام والمسلمین علی حسنی سعدی روز جمعه در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه بخش بروات از توابع شهرستان بم گفت:سیاست و راهبرد جدید شورای سیاست‌گذاری در امور فرهنگی طراحی سامانه‌ سراسری اعتلای فرهنگی به منظور تقویت زیرساخت‌ها برای ساماندهی مسایل فرهنگی، طراحی و اجرا شده است

او بیان کرد:این سامانه که ناظر به مسایل و زیرساخت های فرهنگی هر منطقه است توسط امامان جمعه تکمیل می‌شود.

رییس دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمان ادامه داد: در این سامانه مسایل و مشکلات تکمیل می شود و با توجه به داده های سامانه، برنامه‌های کلان فرهنگی در سطح کشور برنامه ریزی می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی سعدی تاکیدکرد:یک درگاه مسئله شناسی برای هر کدام از ائمه جمعه استان کرمان در سامانه سراسری اعتلای فرهنگی تعریف شده است.

او همچنین نماز جمعه را دارای آثار و برکات زیادی دانست و افزود: نماز جمعه موجب بیداری جامعه می شود.

او با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری توضیح داد: نمازجمعه قلب تپنده فرهنگی هر منطقه است و باید تمام جریان‌های فرهنگی شهر از نماز جمعه تغذیه شوند.

به گفته او هر زمان نماز جمعه ای برگزار می شود برآیند فرهنگی آن شهر نیز سنجیده می شود .

رییس دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمان درباره مسایل فرهنگی نیز گفت: متاسفانه زمانی وارد مسایل فرهنگی می‌شویم معیشت و اقتصاد را به میان می آورند ولی کارشناسان چالش اصلی مسایل اجتماعی و اقتصادی را در مسایل فرهنگی می دانند

به گفته او اگر مسایل فرهنگی جدی گرفته نشود مشکلات حل نمی شود و برای حل مشکلات باید برنامه ریزی جدی صورت گیرد.

به گزارش کرمان‌نو روز جمعه از خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین اصغر دهقان امام جمعه سابق بروات تقدیر و تشکر به عمل آمد و حجت‌الاسلام والمسلمین علی نوری صفا به عنوان امام جمعه جدید بروات معرفی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اصغر دهقان به عنوان امام جمعه بخش اسماعیلی شهر بلوک از توابع جنوب استان کرمان معرفی شده است

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95574
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.