امکان اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونا در کرمان

مدیر کل انتقال خون استان کرمان از امکان اهدای پلاسما توسط بهبودیافته‌های کرونا در کرمان خبر داد و گفت: تاکنون تعدادی از بهبودیافته‌ها برای اهدای پلاسما اقدام کرده‌اند.

روح‌الله میرزایی عنوان کرد: حدود یک ماه است که شرایط اهدای پلاسما در کرمان فراهم شده است.

وی با اشاره به مراجعه‌ی تعدادی از بهبودیافته‌های بیماری کرونا در کرمان برای اهدای پلاسما، افزود: تاکنون شرایط اهدای پلاسما در کشور و استان فراهم نبود و این کار به تازگی شروع شده است.

مدیر کل انتقال خون استان کرمان با بیان این‌که در بیمارستان‌ها به بیماران مبتلا به کرونا درخصوص اهدای پلاسما اطلاع‌رسانی می‌شود، گفت: بیماران کرونایی که بهبود یافته‌اند، یک ماه پس از بهبودی می‌توانند پلاسما اهدا کنند و ارتباطی با شدت بیماری افراد ندارد.

وی ادامه داد: پلاسمای اهدایی افراد بهبودیافته بنا به تشخیص پزشک معالج به بیماران بدحال برای درمان، تزریق می‌شود.

میرزایی عنوان کرد: کار خاصی روی پلاسمای اهدایی بهبودیافته‌ها انجام نمی‌شود، پلاسما با دستگاه توسط ست‌های یکبار مصرف و استریل جداسازی و ذخیره می‌شود و بنا به نیاز بیمارستا‌ن‌ها به آن‌ها تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به نتایج مثبت پلاسمادرمانی در کشور، افزود: این نتایج در استان کرمان نیز مثبت بوده و در درمان بیماران کرونایی موثر واقع شده است.

کمبود گروه خونی A منفی در استان

مدیر کل انتقال خون استان کرمان درباره‌ی وضعیت ذخایر خونی استان نیز گفت: خوشبختانه پس از ماه رمضان با توجه به اطلاع‌رسانی که توسط رسانه‌ها صورت گرفت، مراجعه‌ی اهداکنندگان خون در استان بیشتر شد و در حال حاضر ذخیره‌ی خون استان تقریبا خوب است.

وی از کمبود گروه خونی A منفی در استان خبر داد و افزود: اگر ذخیره‌ی گروه خونی A منفی در استان خوب بشود تقریبا وضعیت ذخایر خون خوب است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=51000
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.