انتقاد نمایندگان از بی‌توجهی دولت به زلزله‌های کرمان

در جلسه علنی امروز مجلس، دو نماینده از استان کرمان نسبت به آنچه که بی توجهی دولت به زلزله های اخیر کرمان می خواندند، انتقاد کردند.

محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در نطق میان دستور خود گفت که

بیش از 10 روز است که استان کرمان، مرکز و شهر کرمان و شهرستان راور در گیر موضوع زلزله شده، نزدیک 862 پس لرزه در طول این 10 روز درمنطقه اتفاق افتاده است، اما دستگاه های حمایتی اقداماتی در این مسیر انجام نداده اند. اعتباراتی که برای کمک به مردم شهرستان های کرمان و راور در نظر گرفته شده هنوز فراهم و عملیاتی نشده است. تسهیلات بانکی که قرار است به مردم داده شود پاسخگوی بازسازی نیست. حداقل باید در این موضوع بازنگری شود و هیات وزیران برای کرمان و کرمانشاه و برای همه استان هایی که در گیر زلزله هستند، تصمیم بگیرد. وضعیت تلفن های همراه در زمان بحران زلزله بسیار نگران گننده است، ظاهرا اپراتورها در کشور گوش به فرمان کسی نیستند تنها به دنبال کسب درآمد هستند. در خواست بنده از رئیس جمهور و روسای دستگاه اجرایی این است که قبل از سفر به استان کرمان اقدامات عاجلی انجام دهند.

شهباز حسن پور، نماینده مردم سیرجان و بردسیر هم در تذکری گفت که

در نیمه شب گذشته زلزله‌های متعددی بالای 6 ریشتر در کرمان آمده و مردم در سرمای زیر صفر درجه تا صبح در خیابان‌ها به سر بردند.  تاکنون هیچ کدام از وزرای دولت به منطقه کرمان نیامده‌اند. روز گذشته به مدت یک ساعت تمام ارتباطات این استان قطع شد اما وزیر مربوطه با بی‌اعتنایی پاسخ داده است. هیأتی از نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان، عمران و برنامه و بودجه به همراه هیأتی از دولت باید در منطقه زلزله زده کرمان حضور پیدا کنند.

مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس که اداره جلسه را عهده دار بود در پاسخ به این اعتراض ها گفت:

کمیسیون‌های نامبرده حتما باید وضعیت زلزله زدگان را پیگیری کنند لذا عدم توجه دولت قابل قبول نبوده و مسائل به طور مجدانه باید بررسی و رسیدگی شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=15392
1 نظر
  1. محمد می گوید

    متاسفانه سایر نمایندگان استان کرمان انگار نماینده مردم نیستند و فقط به دنبال منافع خود هستند
    چرا برای کرمان که استانی زلزله خیزی هست فکر اساسی نمی شود
    جای بسی تاسف است
    صدای مردم کرمان باشید ایا کرمان به اندازه تهران ارزش ندارد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.