اهدای اعضای بدن بانوی رفسنجانی نجات بخش ۳ بیمار شد

مسئول هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: اهدای اعضای بدن بانوی ۳۵ ساله رفسنجانی به نام محدثه محمدرضایی به سه بیمار نیازمند زندگی بخشید.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “زهرا عظیمی” صبح امروز ۱۷ مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اهداکننده به دلیل ایست تنفسی ۱۳ مهر ماه  به اورژانس بیمارستان حضرت علی بن ابیطالب(علیه السلام رفسنجان )مراجعه کرده و پس از احیا قلبی و ریوی به آی سی یو یک منتقل شده بود.

وی افزود: ۱۵ مهرماه مرگ مغزی این بیمار توسط پزشکان مربوطه تائید و پس از رضایت خانواده ایثارگر، اهدای اعضای این بانوی بزرگوار به سه بیمار نیازمند عضو زندگی  بخشید.

عظیمی با تشکر از خانواده محمدرضایی که تیم اهدای عضو را همراهی کردند، گفت: این پنجمین عمل برداشت عضو در رفسنجان در سال ۱۴۰۰بود که انجام و کبد به شیراز و دو کلیه به کرمان منتقل  شد.

مسئول هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در پایان با بیان اینکه به امید اینکه هیچ ارگان سالمی در خاک مدفون نشود و هیچ نیازمند عضوی در لیست انتظار پیوند باقی نماند، گفت: این به حقیقت نمی پیوندد مگر روزی که فرهنگ اهدای عضو در همه جای شهر و کشورمان نهادینه شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77910
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.