پس از گذشت سه سال؛


بازسازی محور شهداد_نهبندان آغاز شد

سیل ۲۷ فروردین‌ماه سال ۹۸، حدود ۳۰ کیلومتر از محور شهداد _ نهبندان تخریب کرد و امروز پس از گذشت حدود سه سال، بازسازی و بهسازی محور شهداد _ نهبندان آغاز شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، احسان عراقی‌زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان پیش از ظهر امروز ۱۶ خردادماه در آئین آغاز عملیات بهسازی و بازسازی محور شهداد _ نهبندان گفت: این پروژه ظرف ۴۰۰ روز به اتمام خواهد رسید.
وی طول کل محور شهداد _ نهبندان را ۲۷۵ کیلومتر دانست و افزود: حدود ۱۶۵ کیلومتر این محور در محدوده استان کرمان قرار دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان یادآوری کرد: سیل ۲۷ فروردین سال ۹۸ حدود ۳۰ کیلومتر این جاده را تخریب کرد.
وی از انعقاد قرارداد ۲۵۷ میلیارد تومانی با شرکت سه کاف در راستای بهسازی و بازسازی فاز اول و دوم این محور به طول ۴.۵ سخن گفت و ادامه داد: مقرر است ۲۳ کیلومتر آن در چهار فاز بهسازی و بازسازی شود.
عراقی‌زاده از بافت خاک و ویژگی‌های این منطقه سخن به میان آورد و گفت: این منطقه بدترین خاک دنیا از لحاظ ساخت و ساز و همچنین آب آن بسیار شور به‌گونه‌ای که EC آن دو برابر آب خلیج فارس و گرم‌ترین نقطه جهان و بدترین بافت خاک (بافت آن نمکی است) است.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌ سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این آئین گفت: این جاده یکی از محورهای استراتژیک و مهم کشور است.
وی با اشاره به پهناوری استان اطهار کرد: تقریبا یک پنجم وسعت این استان کویر است و می‌توان استفاده بهینه از کویر کرد.
امام جمعه کرمان با اشاره به ثبت جهانی این منطقه عنوان کرد: باید با همت و تلاش هر چه سریعتر بازسازی و بهسازی این محور به اتمام برسد.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89662
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.