بخشنامه بانک مرکزی به بانک‌ها برای پیشگیری از ⁧‫کرونا | توزیع اسکناس نو ممنوع

بانک مرکزی دستورالعمل اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا از طریق جابجایی وجوه نقد اعم از اسکناس و ایران چک را برای بانک ها ابلاغ کرد.

در دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی  به بانک ها آمده است:

توزیع اسکناس نو ممنوع

همه ساله به مناسبت ایام نوروز و سنت استفاده از اسکناس به عنوان عیدی در بین خانوارهای ایرانی، بانکها اقدام به توزیع اسکناس نو در بین عموم مردم می نمایند که با توجه به شرایط موجود و خطر گسترش بیماری از طریق رد و بدل شدن اسکناس بین افراد توزیع اسکناس و در روزهای پایانی سال به هر نحو در شعب و خزانه بانک ها ممنوع بوده و لازم است.

دریافت وجه نقد ممنوع

شعبه بانک ها باید از دریافت و پرداخت هرگونه وجه نقد اعم از اسکناس، ایران چک و مسکوک اجتناب نموده و چنانچه ضرورتی به دریافت ، از مشتریان وجود داشت با رعایت کامل اصول  بهداشتی اقدام گردد.

ارائه خدمات بانکداری الکترونیک

بانک ها موظف هستند تعداد مشخصی از دستگاههای خودپرداز خود را به صورت غیر نقد و فقط برای ارائه خدمات بانکداری الکترونیک اعم از کارت به کارت دریافت موجودی، پرداخت قبوض و.. را تنظیم نمایند.

ضدعفونی تمام دستگاه های خودپرداز

به منظور جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از طریق تماس فرد یا صفحه کلید، دریچه دریافت پول تمام دستگاه های خودپرداز به ویژه آنهایی که عملیات پرداخت وجه نقد را انجام میدهند، توسط عوامل پول گذاری و نگهداری، در فواصل زمانی مشخص ضدعفونی گردد.

رصد وضعیت سامانه های پرداخت الکترونیک صورت ۲۴ ساعته

به منظور اطمینان از ارائه مطلوب خدمات بانکداری الکترونیک، واحدهای انفورماتیک بانکها به صورت ۲۴ ساعته وضعیت سامانه های پرداخت الکترونیک خود را رصد و در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات احتمالی اقدام نمایند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=44526
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.