برخورد و توقیف با خودروهای قاچاق‌بر سوخت تشدید می‌شود

کرمان‌نو- فرمانده انتظامی بم از تشدید برخورد و توقیف خودروهای قاچاق برسوخت، اتباع بیگانه و همچنین خودروهایی که تغییر وضعیت داده اند و باعث برهم‌زدن نظم عمومی در شهرها و جاده ها می شوند در تعطیلات نوروز خبر داد .

به گزارش روز یکشنبه کرمان‌نو، سرهنگ یوسف سلیمانی در جمع خبرنگاران گفت: هفته گذشته با راه اندازی ایست بازرسی پاسگاه تهرود از تردد خودروهای قاچاق‌بر سوخت اتباع بیگانه و خودروهایی که تغییر وضعیت داده اند جلوگیری به عمل آمده و روزانه توقیف خودرو صورت می‌گیرد.
او افزود: با همکاری سپاه، بسیج و گروه های جهادی در جهت تامین امنیت جاده‌ها و جلوگیری از تصادفات جاده ای در محورهای مواصلاتی ایستگاه‌های صلواتی راه اندازی کرده ایم .
فرمانده انتظامی شهرستان بم بیان‌کرد:با توجه به اینکه اکثر تصادفات ما در۳۰ کیلومتری شهر بم رخ داده است ایستگاه صلواتی نوروزی در ابارق ایجاد شده است .
سرهنگ سلیمانی اظهارداشت: با توجه به اینکه بم به عنوان یک باغ شهر جهانی ثبت یونسکو است و بزرگترین بنای خشتی جهان در این شهر قرار دارد با دیگر شهرستان‌های کشور متفاوت است به همین دلیل پلیس سه کانکس نوروزی برای استقبال از گردشگران و میهمانان نوروزی آماده کرده است.
او ضمن توصیه به مردم ادامه داد: در این ایام از حرکات مخاطره آمیز و شتاب زدگی در سفر پرهیز شود زیرا سفر مبدا و مقصد نیست و در طول سفر اگر خسته شدند در ایستگاه های صلواتی توقف کنند تا نوروزی ایمن داشته باشند.
فرمانده انتظامی شهرستان بم خاطرنشان‌کرد: امسال در بحث جرایم مهم کاهش چشمگیری داشتیم و همچنین در سرقت های خُرد به عنوان بزرگترین آسیب اجتماعی ، چهار درصد افزایش وقوع سرقت داشتیم که به تبع آن کشفیات خوبی نیز صورت گرفته است .
به گفته او در کشف مواد مخدر بیش از ۱۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش کشفیات داشتیم.
او توضیح‌داد: در سایر آسیب های اجتماعی خصوصا مشروبات الکلی و کشف سلاح غیرمجاز بیش از ۵۰ درصد افزایش کشفیات داشتیم .
سرهنگ سلیمانی از برگزاری رزمایش پاکسازی مناطق جنوب و شرق استان کرمان خبرداد و تصریح کرد: در این رزمایش در زمینه موادمخدر ۲ تُن کشفیات مواد مخدر داشتیم.
او می گوید در این رزمایش کشف سلاح و مهمات و کشف قتل را داشتیم و همچنین ۴۰۰ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند.
او از انهدام باند سارقین فرااستانی سیم و کابل در این رزمایش خبرداد و گفت: باند چهارنفره و دو مال‌خر تبعه استان های شمالی کشور نیز در این رزمایش دستگیر شدند و ۶۰۰ کیلوگرم سیم آب شده نیز کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان بم افزود:در زمینه سوخت قاچاق در این رزمایش قریب به ۳۰ هزار لیتر کشفیات داشتیم اما از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شده است .
او گفت:امسال برای اولین بار در چهارشنبه سوری هیچ‌گونه مورد امنیتی و مجروحیتی نداشتیم.
سرهنگ سلیمانی ادامه‌داد: دو نهاد تاثیر گذار در جامعه انتظامی و اصحاب رسانه هستند و رسانه ها پل ارتباطی بین دستگاه های دولتی خصوصا نهادهای امنیتی و مردم هستند.
او تاکیدکرد: شهرستان بم بزرگترین قطب خودروسازی خصوصی در کشور است و باید تلاش کنیم فضا به گونه‌ای امن باشد که سرمایه گذاران بخش صنعت، بم را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=102524
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.