سرپرست فرمانداری بم؛


بعد از دوسال وقفه، مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در بم برگزار می‌گردد

کرمان‌نو- سرپرست فرمانداری بم گفت: مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی و عزاداری های مربوط به ماه محرم مانند هرساله دور میدان امام خمینی(ره) این شهر به بهترین وجه با تمام ظرفیت شهرستان و با حفظ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

به گزارش روز یکشنبه کرمان‌نو محمد برزنگ در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در بم بیان‌کرد: شهرستان بم آماده خلق حماسه ای دیگر از حضور دوستداران امام حسین وعزادارانش در عزاداری تاسوعاو عاشوراست.

وی افزود:مردم بم با شور حسینی خود به استقبال ماه محرم ماه عزاداری سرور سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام رفته اند و حسینیه‌ها نیز به مناسبت فرا رسیدن این ماه ، سیاه پوش شده اند .

سرپرست فرمانداری بم ادامه‌داد:نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی نیز در بم برگزار خواهد شد و همچنین شام غریبان هم مانند هر ساله در امامزاده زید برگزار خواهد شد.

 

به گزارش کرمان‌نو مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی نزدیک به ۱۱ سال به صورت مرکزی در میدان امام خمینی(ره) بم برگزار می گردد و هرساله گردشگران خارجی زیادی برای تماشای این مراسم باشکوه به این شهر سفر می کنند و این مراسم انعکاس قابل توجهی از شبکه های سراسری و بین المللی داشته است.

این مراسم به دلیل شیوع ویروس کرونا به مدت دو سال در بم برگزار نشده بود

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=94774
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.