بهره‌مندی ۹۶ روستای استان کرمان از آب شرب

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان شاخص بهره‌مندی روستاهای استان کرمان از نعمت آب آشامیدنی 52 درصد بود که امروز به 67 درصد رسید.

آیین بهره‌برداری همزمان آبرسانی به 400 روستا در 7 استان کشور با اعتبار 302 میلیارد تومان بعد از ظهر امروز با حضور ویدئوکنفرانس رضا اردکانیان وزیر نیرو و در قالب هفته چهل و چهارم پویش هرهفتهالفب_ایران برگزار شد.

سهم استان کرمان 96 روستا از این 400 روستا است که با حضور حسین مهرابی سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان به صورت نمادین در روستای ده لوءلوء کرمان برگزار شد.

به گزارش تسنیم، با افتتاح این پروژه‌های آبرسانی بیش از 31 هزار نفر از مردم استان کرمان در 96 روستا در شهرستان‌های کرمان، سیرجان، بافت، رابر، زرند، عنبرآباد، منوجان، رودبارجنوب، قلعه‌گنج، ریگان، فاریاب و کوهبنان از آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

لازم به ذکر است در آبرسانی به این روستاها 9 باب ایستگاه پمپاژ و 3 هزار و 760 متر مکعب مخزن آب احداث و 115 هزار و 452 متر خط انتقال آب اجرا شده که 7 هزار متر اصلاح شبکه توزیع آب انجام شده و حدود 210 هزار متر توسعه شبکه انجام شده است.

در این آیین محمد طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با بیان اینکه 5 هزار و 626 روستا در استان کرمان داریم گفت: در استان کرمان شاخص بهره‌مندی روستاهای استان کرمان از نعمت آب آشامیدنی 52 درصد بود که امروز به 67 درصد رسیده است.

وی با عنوان اینکه 26 حلقه چاه برای آبرسانی به این روستا در 16 شهرستان حفر و تجهیز شده و 572 میلیارد ریال برای آبرسانی به این روستاها هزینه شده است گفت: در اردیبهشت‌ماه سال 1400 نیز بیش از 100 میلیارد تومان پروژه آماده افتتاح است که به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تسنیم، با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو و در قالب چهل و چهارمین هفته پویش #هرهفتهالفب_ایران پروژه آبرسانی به 400 روستا در استان‌های گیلان، سیستان و بلوچستان، خراسان‌رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، خوزستان و کرمان با جمعیتی بالغ بر 223 هزار و 969 نفر را با اعتبار 302 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=66348
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.