جانشین استاندار در ستاد کرونای استان کرمان:


به دانش پزشکانمان برای تولید واکسن نجات‌بخش اعتماد داریم

جانشین استاندار در ستاد کرونای استان کرمان گفت: محصول مشترک ایران و کوبا در تولید واکسن کووید19 فازهای کارآزمایی اول و دوم را با موفقیت پشت سر گذاشته و قطعا ما به دانش پزشکان‌مان اعتماد داریم که می‌توانند واکسن موثر و نجات‌بخش برای جامعه تولید کنند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، محمدصادق بصیری در دومین روز از اجرای فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن مشترک ایران و کوبا در کرمان پس از دریافت این واکسن اظهار کرد: رعایت دستورالعمل‌ها و مقررات بهداشتی در کنترل بیماری کرونا بسیار موثر است، اما علاج واقعی بیماری زمانی است که واکسیناسیون همگانی صورت گیرد.

وی با اشاره به سوابق فعالیت های انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا افزود: امیدواریم با کمک موسسات علمی و دانشگاهی و همراهی مردم هر چه سریع تر بر بیماری کرونا فائق آییم.

جانشین استاندار کرمان در ستاد مقابله با کرونای استان کرمان گفت: محصول مشترک ایران و کوبا در تولید واکسن کووید19 فازهای کارآزمایی اول و دوم را با موفقیت پشت سر گذاشته و قطعا ما به دانش پزشکان‌مان اعتماد داریم که می‌توانند واکسن موثر و نجات‌بخش برای جامعه تولید کنند.

وی از دانشگاه علوم پزشکی کرمان به جهت فراهم آوردن امکانات مناسب برای کارآزمایی این واکسن در استان قدردانی کرد و گفت: مشارکت عمومی مردم در این فاز موجب می‌شود که طرح به نتیجه می‌رسد و بیماری‌ ریشه‌کن شود.

بصیری عنوان کرد: اقبال شهروندان و پزشکان برای تزریق واکسن دلالت دارد که کار دقیق و نتیجه‌بخش است و امیدواریم با کمک خداوند با همه ظرفیت ایجاد شده به زودی شاهد ریشه‌کنی بیماری در جامعه باشیم.

وی افزود: چگونگی تهیه این واکسن مشخص است و مطمئنا باید مراحل لازم را طی کند و با همراهی شهروندان شاهد نتیجه‌بخشی آن خواهیم بود.

گفتنی است، فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا(انستیتو پاستور ایران – انستیتو فینلای کوبا) از 18 اردیبهشت ماه جاری در کرمان آغاز شده و هشت دانشگاه علوم پزشکی در سطح کشور در این فاز مشارکت دارند و 24 هزار نفر واکسن آزمایشی را دریافت خواهند کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=70252
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.