بیش از ۱۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار فاقد آب کشور در استان کرمان

به گفته رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان ۱۵.۱ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار فاقد آبِ کشور در استان کرمان هستند.

ایسنا گزارش داده؛ جعفر رودری در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به آخرین اعداد بودجه امسال استان اظهار کرد: در بخش اعتبارات هزینه ای، ۵۹۱ میلیارد تومان ابلاغی به استان بوده که ۴۲۲.۲ میلیارد تومان معادل ۷۱.۴ درصد تخصیص داده شده است.

وی افزود: حقوق و مزایا براساس آخرین استعلامات تا پایان آذرماه پرداخت و اعتبارات سایر نیز هم اکنون در حال پرداخت است و با توجه به کسری که دستگاه ها به ویژه در مباحث مربوط به سوخت و کسری در سایر دارند، پرداخت بقیه موارد طبق روال در حال انجام است.

رودری با بیان اینکه اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای ۱۸۹۷ میلیارد تومان ابلاغی به استان بوده که ۷۳۴ میلیارد تومان معادل ۳۸.۷ درصد تخصیص داده شده است بیان کرد: تغییر عمده‌ای که در روزهای گذشته ایجاد شده، مربوط به حوزه اعتبارات از محل درآمدهای نفتی است که امسال با توجه به فروش، تخصیص پایین بود اما در همین راستا در هفته گذشته افزایش تخصیص در این زمینه داشتیم که اعتبار تخصیصی این بخش به ۲۰ درصد رسیده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه موافقتنامه ها مبادله شده و مشکلی نداریم و تخصیص ها به دستگاه ها ابلاغ شده است، گفت: به منظور جبران خسارات ناشی از سیلاب امسال ۲۰ میلیارد تومان ابلاغ شده که یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مربوط به حوزه عشایری و ایل راه ها و مابقی در حوزه جهاد کشاورزی و به طور عمده لایروبی قنوات و کانال های آب است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۸۳ میلیون تومان اسناد تسویه به استان کرمان ابلاغ شده، اظهار کرد: ۱۳ میلیارد تومان بابت بدهی های سد قدرونی به نام ابلاغ شده است.

رودری در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: بیش از ۱۴۲ و نیم میلیارد تومان اعتبار ملی و ۱۷۹ میلیارد تومان استانی به حوزه آب روستایی استان تاکنون ابلاغ اعتبار شده که بیش از ۱۳۲ میلیارد تومان معادل ۴۱ درصد تخصیص داده شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه ۷۷۷ روستای فاقد آب در تخصیص اعتبارات مورد توجه بوده اند، افزود: متاسفانه ۱۵.۱ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار فاقد آبِ کشور در استان کرمان است که نسبت به کل روستاها این عدد بالا است.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=39275
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.