استاندا کرمان:


بین ۶۰ تا ۷۰ درصد فوتی‌های کرمان واکسن نزده‌ بودند

استاندار کرمان با تأکید بر اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد فوتی‌ها واکسن نزده‌اند گفت: بنا بر این است که محدودیت‌ها کاهش اما نظارت بر رعایت دستورالعمل‌ها و واکسیناسیون تشدید شود.

به گزارش کرمان نو، استاندار کرمان در جلسه ستاد کرونای این استان بیان کرد: مهم‌ترین مسئله بحث واکسیناسیون است که برای افزایش آمار آن شیوه‌های مختلفی در استانی‌های دیگر اجرا شده و جواب هم داده است.

وی افزود: بین ۶۰ تا ۷۰ درصد فوتی‌های استان در این پیک اصلا واکسن نزده بودند و بقیه هم شاید سه دوز کامل را تزریق نکرده باشند.
استاندار کرمان ادامه داد: تمامی اعضای ستاد باید راه‌هایی بروند که بتوانیم چرخه واکسیناسیون را در استان کامل کنیم.
وی در رابطه با مدارس اضافه کرد: اگر موج شدیدتری بیاید و در فصل بهار مبتلا داشته باشیم مدارس کانون این موضوع هستند و باید سازوکاری انجام شود و پیشنهادی که تیم‌های بهداشتی برای واکسیناسیون در مدارس دادند بررسی می‌شود به صورتی که هر مدرسه می‌تواند جلسه اولیاء و مربیان تشکیل می‌دهد.
زینی‌وند در رابطه با سفرهای نوروزی گفت: فعلا پروتکلی برای محدودیت اعمال نشده اما به صورت قطعی نمی‌توان گفت سفرها آزاد است؛ فعلا گردشگری و کلیه صنوفی که در این حوزه به مسافران خدمت‌رسانی می‌کنند باید به رعایت پروتکل‌ها توجه ویژه داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: قرارگاه استان این را به صورت جدی پیگیری کند و از آمادگی استان برای پذیرش مسافر در شرایط نیمه مطلوب خبر دهد.
استاندار کرمان گفت: رنگ‌بندی طبق قاعده وزارت بهداشت اما تغییراتی در محدودیت‌ها اعلام شده که به زودی ابلاغ می‌شود که بهداشت به طور جدی نظارت خواهد کرد.
وی تأکید کرد: باید خودمان را آماده کنیم محدودیت‌ها کم شده اما سختگیری‌ها و نظارت‌ها تشدید شود؛ قبلا تعطیلات بیشتر بود الان باید نظارت بیشتر باشد.
زینی‌وند عنوان کرد: در بحث مدارس هم یکپارچه تعطیل نکردیم اما مراقبت منطقه به منطقه و نظارت وجود داشت؛ حتی مهدکودک‌ها هم اگر در منطیقه‌ای شرایط مساعد باشد می‌تواند باز باشد.
وی با اشاره به اینکه در تعطیلی آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها کشور به شدت آسیب دید افزود: همچنان تعطیلی اقتضایی مدارس در شرایط نارنجی و قرمز در شرایطی که ستاد تشخیص دهد وجود دارد.
وی در رابطه با دورکاری توضیح داد: دستورالعمل مربوط به آن در ستادکلی کرونا تصویب شده و فردا اعلام می‌شود اما احتمالا دورکاری به صورت قبل نداشته باشیم و در عوض نظارت‌ها بر رعایت پروتکل‌ها و واکسیناسیون بیشتر شود.
شایان ذکر است در این جلسه همچنین گزارشی از عملکرد آموزش و پرورش، اصناف، میراث فرهنگی، فرمانداران و دیگر مدیران دستگاه‌های استان در این رابطه ارائه شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85705
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.