رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد:


تأثیر تعزیه بر کاهش وقوع جرم

رئیس کل دادگستری استان کرمان به ارتباط مؤثر افزایش معنویت و فرهنگ عاشورایی و حسینی با کاهش جرائم نیز اشاره کرد و افزود: برگزاری مجالس تعزیه در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه به‌ویژه نسل جوان ما قطعا مؤثر است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی شامگاه گذشته در حاشیه برگزاری نهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توفیقی نصیب ما شد که امشب در مراسم بسیار خوب و معنوی تعزیه خوانی حضور پیدا کنیم.
وی با بیان اینکه قطعاً برگزاری این‌گونه مراسم در ترویج فرهنگ حسینی و عاشورایی و سیره اهل‌بیت (ع) بسیار مؤثر است بیان کرد: انتقال این فرهنگ به نسل جدید و نوجوانان و جوانان ما بسیار اهمیت دارد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان تعزیه را ترویج فرهنگ عاشورایی با زبان هنر دانست و افزود: در این آیین ایرانی اسلامی ما انتقال مفاهیم ارزشمند دینی با تلفیقی از هنر و با صوت و صدای دلنشین ذاکران امام حسین (ع) انجام می‌شود که در اثرپذیری آن بسیار موثر است.
وی با اشاره به اینکه امروز جامعه ما بیش از هر چیز به ترویج فرهنگ عاشورایی، حسینی، سیره اباعبدالله (ع) و فرهنگ ایثار و شهادت نیاز دارد گفت: برگزاری مجالس تعزیه امروز می‌تواند در جامعه و در بین جوانان ما این مفاهیم را ترویج داده و اثرات معنوی خود را در جامعه بگذارد.
حمیدی به ارتباط مؤثر افزایش معنویت و فرهنگ عاشورایی و حسینی با کاهش جرائم نیز اشاره کرد و افزود: برگزاری این مجالس در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه به ویژه نسل جوان ما قطعاً مؤثر است.
وی با تشکر از برگزار کنندگان این مراسم، مجریان و هنرمندان تعزیه خوان گفت: برگزاری سوگواره تعزیه ده زیار به ویژه در ایام ارتحال ملکوتی امام راحل در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه بسیار ارزشمند است.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89497
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.