دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:


تدوین سند مدیریت فرهنگی پسآبحران در حال اقدام است

کرمان نو- دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت:در حال حاضر دبیرخانه و شورای فرهنگ عمومی در حال تنظیم سندی تحت عنوان مدیریت فرهنگی پسابحران در بحران های طبیعی در کشور است که می توان از تجربه بم در این امر استفاده کرد.

به گزارش کرمان نو سید مجید امامی شامگاه دوشنبه در نشست شوراهای فرهنگی شرق استان کرمان ضمن اشاره به دلیل حضورشان در بم جهت ادای احترام به مردم بم و بازماندگان حادثه پنج دی ماه اظهار کرد: پیشنهادهای مطرحه شده در نشست شورای فرهنگی شرق استان می تواند ناظر بر تقویت شورای فرهنگ عمومی و ضمانت بر اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی باشد .

او بیان کرد: زمانی از فرهنگ عمومی صحبت می شود اساسا منظور حفظ اصالت ها ، فهم و مواجهه انسانی با تغییرات است زیرا اصالت ها آداب ، رسوم و لهجه و فرهنگ هستند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور توضیح داد:در حوزه معرفی بهتر بم بعد از فاجعه و نقشی که بم می تواند در فرهنگ سازی رویکرد فرهنگی، انسانی بعد از فاجعه داشته باشد پیشنهادهایی در این نشست ارایه شد .

دکتر امامی تاکید کرد: کاربزرگ ما توانمندکردن مردم است نه صدقه پرور کردن و ترغیب ترحم دیگران نسبت به آن ها ، باید مردم را توانمند کرد.

او گفت:فنآوری مدل توسعه زندگی روستایی و بومی ما را به تاراج برد و به شهرهای مدرنی تبدیل کرد.

0c29a7a6 d49e 47db 8720 724e3616338f

روز ملی خرما در بم ثبت شود

او ادامه داد:مسئله دیگر زیست بوم و گردشگری بم است که پیشنهاد می‌شود روز ملی به نام خرما که ظرفیت این محصول باغی به فرهنگ و سنت ما به شدت پیوسته است ثبت شود .

امامی تاکید کرد:خرما همچنین از ظرفیت ها و ثروت های شکوفا شده در اقتصاد ملی ما است همچنین اقتصاد مقاومتی ما را نمایندگی می کند که بم می تواند کانون بازتولید فرهنگی این اهمیت مهم نیز باشد .

به گفته او بم پایتخت خرمای ایران و مرکزی برای این محصول باغی است و تمام این موارد نتیجه فرهنگ عمومی و دغدغه مندان به این حوزه است .

522eb8ff 19bd 40be a5a0 ab6daee4c66e

وظیفه دولت صیانت و حمایت بر کنش فرهنگی است

او همچنین در ادامه در نشست فعالان فرهنگی، هنری و رسانه ای در حوزه مد و پوشاک حضور پیدا کرد و گفت: دولت جمهوری اسلامی طبق قانون اساسی وظیفه صیانت ، هدایت، حمایت و نظارت بر کنش فرهنگی دارد

او می گوید وظیفه ما رصد کردن ، به هم وصل کردن، شبکه سازی و البته هدایت بهینه منابع است

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بیان کرد: در لایحه بودجه سال آینده 2 درصد از بودجه دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی باید طبق نظر و توافقنامه وزارت ارشاد اسلامی هزینه شود که البته به جز سهم 2.5 درصد سهم بخش فرهنگی است.

امامی تصریح کرد:معمار و بنای فرهنگ، مردم و آفرینش گران فرهنگ هستند نه دولت زیرا دولت در بهترین حالت فقط مهندس ناظر است .

او در پایان درباره مشکلات طراحان مد و پوشاک توضیح داد: طراحان مد و پوشاک می توانند برای ساماندهی اطلاعاتشان و مدارکشان را به اداره ارشاد برسانند تا بتوانیم این افراد به صندوق اعتباری هنر معرفی کنیم همچنین این افراد می توانند خانه مد یا موسسه های تک منظوره ثبت برسانند .

e9131ac8 e158 48f5 8e86 111de170201c

به گزارش کرمان نو دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به همراه دکتر شفاعی مدیرکل شورای فرهنگ عمومی کشور و مدیرکل اداره ارشاد اسلامی کرمان در سفر یک روزه به بم ضمن اداری حاترام به مقام شامخص شهدای گمنام بازدیدی از کتابخانه عمومی بم و منزل یکی از شهروندان بمی که در زمان وقوع زلزله بم اجساد دختر و همسر خود را در حیاط منزل دفن کرده است داشتند.

همچنین با حضور در منزل شهیدان رییسی و شیرخانی از شهدای ناجا با اهدای لوح تقدیر یاد و خاطره این دو شهید عزیز را گرامی داشتند و در پایان از ارگ تاریخی بم نیز دیدن کردند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=83636
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.