تشکیل کمیته‌های ویژه طرح شهید سلیمانی در کرمان

فرماندار کرمان عنوان کرد: به منظور اجرای برنامه‌های مدنظر کیمته هایی در شهرستان کرمان ایجاد شده و دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط در این کمیته‌ها عضویت دارند.

فرماندار کرمان صبح شنبه در بازدید از نحوه اجرای طرح شهید سلیمانی (مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور) در محله بنی هاشم اظهار کرد: این طرح در شهرستان کرمان به خوبی در حال اجراست و نتایج خوبی به دست آمده است.

بابایی ادامه داد: این طرح مشارکتی و مردمی است البته این قبیل اقدامات پیش از این هم توسط مردم اجرا شده است اما اکنون به شکل منظم تری پیش می‌رود.

وی با اشاره به اینکه در طرح مشترک وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین هر خانه یک پایگاه سلامت است، افزود: هدف اصلی از اجرای این طرح جلب مشارکت مردم و انتخاب یک سفیر سلامت برای هر خانواده است.

بابایی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی به منظور بهبود وضعیت اجتماعی، اقتصادی، سلامت و فرهنگی جامعه برنامه ریزی شده است، افزود: این طرح دارای دو هدف کلان و اختصاصی است.

به گفته فرماندار کرمان مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا از طریق مشارکت مردمی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی هدف کلان این طرح است که البته در این زمینه از ظرفیت نیروهای بسیجی و داوطلب مردمی بهره گرفته می‌شود.

بابایی به شرح اهداف اختصاصی طرح گفته شده پرداخت و افزود: قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، رهگیری و رصد فعال مردم، کاهش موارد بستری حداقل به میزان ۳۰ درصد در یک ماه و ۵۰ درصد در سه ماه و کاهش آمار مرگ حداقل به میزان ۱۰ درصد در یک ماه و ۴۰ درصد در سه ماه از جمله این اهداف است که باید به جد پی گیری شود.

پوشش حمایتی گروه‌های در معرض خطر خبر در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی

وی از پوشش حمایتی گروه‌های در معرض خطر خبر در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی خبر داد و بیان کرد: به منظور اجرای برنامه‌های مدنظر کیمته هایی در شهرستان کرمان ایجاد شده و دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط در این کمیته‌ها عضویت دارند.

بابایی با اشاره به راه اندازی کمیته حمایت و قرنطینه، کمیته رهگیری و مراقبت، کمیته آموزش همگانی، کمیته پایش و نظارت و کمیته عملیاتی افزود: جلسات این کمیته‌ها به صورت روزانه برگزار می‌شود.

مدیر مرکز بهداشت شهرستان کرمان گفت هدف از اجرای طرح شهید سلیمانی شناسایی افراد مبتلا به کرونا، حمایت از خانواده‌های آسیب دیده از این بیماری و توزیع بسته‌های معیشتی و حمایتی به آنهاست.

ارسلان اسکندری اظهار کرد: خانواده‌های هدف در این طرح تقریباً شناسایی شده‌اند و به زودی بسته‌های حمایتی بین آنها توزیع می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=60026
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.